خبرگزاری کار ایران

با عملیات پلیس آگاهی صورت گرفت؛

باند فروش دلار‌های سبز و سیاه در اصفهان متلاشی شد/ فروش 100 دلاری به قیمت 400 هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۷۲۵

باند فروش دلار‌های تقلبی در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به فعالیت باندی در زمینه فروش دلارهای جعلی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد اعضای این باند کاغذهای مخصوصی به رنگ های "سبز و سیاه" وارد کشور کرده و هر برگ از کاغذها را به عنوان اسکناس 100دلاری به مبلغ چهار میلیون ریال به فروش می‌رساندند.

سرهنگ سعید سلیمیان افزود: فروشندگان دلارها هنگام فروش مدعی بودند با استفاده از دستگاهی مخصوص و ترکیب شیمیایی خاص، لایه بسیار نازکی از روی کاغذها محو شده و 100دلاری با کیفیت بسیار بالا به دست می آید که تشخیص جعلی بودن آن برای شهروندان عادی امکان پذیر نخواهد بود.

به گفته وی این نوع کاغذها و دستگاه‌های مخصوص تبدیل آنها به دلارهای تقلبی با قصد بهم ریختن بازار ارز، توسط اعضای این باند از طریق مرزهای غربی کشور وارد شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: با اقدامات ویژه کارآگاهان، چهار نفر از اعضای این باند شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 384برگ کاغذ سبز و 126 برگ کاغذ سیاه مخصوص، قبل از اینکه به اسکناس های 100دلاری تبدیل شوند، کشف شدند.

پلیس آگاهی استان گفت: تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی سایر افراد مرتبط با این باند و کشف دستگاه های مخصوص جعل دلار  ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز