خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

بودجه پژوهشی لرستان 7 میلیارد ریال است

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۵۵۴

استاندار لرستان گفت: امسال 7 میلیارد ریال بودجه پژوهشی به این استان اختصاص یافت.

 به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، سید موسی خادمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: آخرین دستاوردهای پژوهشی استان در این نمایشگاه به نمایش درآمده و مطالعات خوبی توسط دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی انجام شده است.

وی افزود: این طرح‌های پژوهشی از دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و دستگاه‌های اجرایی بوده‌اند که قابلیت تجاری‌ سازی و کاربردی شدن دارند.

استاندار لرستان اظهار داشت: حجمی از علم و پژوهش‌ها که در دانشگاه‌ها تولید شده به کار عملی و تجارت تبدیل نمی‌شوند و نیازمند ارتباط بیشتر دانشگاه باصنایع و دستگاه‌های اجرایی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه ها صنعتگران را با آخرین دستاوردهای پژوهشی در راستای حل مشکلات آشنا می کنند.

خادمی با اشاره به اینکه بودجه پژوهشی کم است، گفت: بودجه پژوهش ملی است و قبلا هر دستگاهی یک درصد بودجه خود را به پژوهش تخصیص می‌داد که این رقم بین 30 تا 40 میلیون ریال بود و امکان انجام پژوهش های چندانی وجود نداشت.

وی افزود: براین اساس کل اعتبارات را جمع و در قالب بودجه پژوهشی که هفت میلیارد ریال است جمع بندی شد تا به چند طرح پژوهشی مهم اختصاص داده شود و خروجی خوب داشته باشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه در بحث تجاری‌ شدن با مشکلاتی مواجه هستیم ادامه داد: پژوهش در دانشگاه‌ها باید تبدیل به تجارت کالا شود که در این راستا عقب‌ماندگی داریم و اینکه درصد بالایی از این پژوهش‌ها تبدیل به کار و فعالیت شود فاصله وجود دارد.

استاندارگفت: برگزاری نمایشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و واحدهای نخبگان در راستای تجاری‌سازی پژوهش‌های علمی نقش‌آفرین هستند.

انتهای پیام/
زهرا شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز