خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد:

۲۶۰ میلیارد تومان طرح اشتغال روستایی لرستان در دست بررسی است

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۵۴۷

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۲۶۰ میلیارد تومان طرح اشتغال روستایی در سیستم بانکی در دست بررسی است.

به گزارش ایلنا از لرستان، علی آشتاب در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری  لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزارشد، اظهارداشت: تاکنون بالغ بر 180 میلیارد و 200 میلیون تومان طرح اشتغال روستایی به مرحله پرداخت و  260 میلیارد تومان طرح در سیستم بانکی نیز در شعب استانی در دست بررسی است.

وی افزود: نکته مورد تاکید مدیریت ارشد استان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی نظارت جدی و اساسی بر اجرای طرح‌هاست به طوری که کمیته نظارت در سطح شهرستان‌ها تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: حدود 200 طرح  اشتغال روستایی مورد نظارت و بررسی قرار گرفته زیرا ما علاوه بر پرداخت تسهیلات وظیفه صیانت از منابع  را نیز در اختیار داریم تا منجر به تولید و اشتغال شود.

وی بیان کرد: از سیستم بانکی نیز انتظار می‌رود در راستای اجرای نظر کمیته‌ها همکاری و دقت نظر بیشتری در مرحله پرداخت  داشته باشند تا خروجی کار منجر به تولید و اشتغال در روستاها شود.

آشتاب با اشاره به اینکه در شهرستان رومشکان 16 میلیارد تومان  طرح اشتغال روستایی شناسایی شده است گفت: تاکید ما رعایت عدالت در سهم بخشی و شهرستانی است  و در این میان رسالت بانک و دستگاه‌ها سنگین است. بانک‌ها عملکرد و چارچوب‌های  مورد نظر را لحاظ کنند البته به شرطی که دستگاه  طرح مورد نظر را شناسایی کند و مجری  نیز پای کار باشد.

وی به برخی از طرح‌هایی که شامل تسهیلات اشتغال روستایی نمی‌شوند نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها و بانک‌ها از معرفی طرح  دام‌های سبک و سنگین به استثنای اصلاح نژاد، ممنوعیت پرداخت اشتغال  روستایی به خرید خودرو، خرید و فروش طلا و جواهر و سنگ‌های قیمتی، ساخت هتل به جز اماکن بوم گردی، اکتشاف معادن، تولید مصالح ساختمان، ایجاد و توسعه پمپ بنزین برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی خودداری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهارداشت: طرح‌های اشتغال روستایی شهرستان رومشکان باید بررسی و وارد چرخه تولید شوند تا این شهرستان نیز از مزایا  و ظرفیت‌های این طرح بهره‌مند شود.

انتهای پیام/
مژگان شیری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز