خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

۷۴ درصد حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های شخصی فاقد ساختار سازمانی رخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۴۴۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۷۴ درصد حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های شخصی فاقد ساختار سازمانی رخ می دهد.

به گزارش ایلنا، محمد سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی طی سخنانی در همایش پیشگیری از بروز حوادث ناشی از کار ابتدا از تلاش‌های بازرسان کار در جهت کاهش حوادث در استان تقدیر کرد و گفت: رسالت و وظیفه بازرسان کار در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار خطیر و ارزشمند است.

وی به بحث صیانت از نیروی کار و رسالت اخلاقی و انسانی بازرسان کار اشاره و اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این گردهمایی‌ها بتوانیم ضمن انتقال تجربیات به نیروی نسل جوان از فرصت پیش رو در جهت کاهش حوادث ناشی از کار به درستی استفاده کنیم.

سنجری ادامه داد: در مجموع در استان ۵۸ نفر بازرس کار داریم که فنی‌ترین، متخصص‌ترین نیروها هستند و از توان و نیروی کارشناسی بسیار بالایی برخوردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه و نهادینه سازی فرهنگ ایمنی در جامعه کار و تولید استان قطعاً نقش بازرسان کار در افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از حوادث شغلی چشمگیر و اثرگذار است، به همین جهت برگزاری دوره های آموزشی تخصصی ، تامین ابزار و تجهیزات بازرسی می تواند در این زمینه بسیار تاثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد : در شش ماهه اول سال جاری ۱۴ هزار بازرسی انجام شده و مجموعا ۵۱۸ حادثه ناشی از کار رخ داده که ۱۷ درصد کاهش نسبت به دوره مشابهه سال گذشته داشته و متاسفانه ۲۹نفر فوتی داشته ایم.

سنجری همچنین افزود: ۷۴ درصد حوادث در کارگاه‌های فردی و شخصی که فاقد ساختار سازمانی و بیش از ۷۰ درصد نیز بر اثر عدم نظارت و سهل انگاری رخ داده است.

وی رعایت ایمنی و بهداشت کار را سرمایگذاری واحدها عنوان کرد و گفت در حال حاضر ۴ درصد ارزش تولید ناخالص داخلی خسارت وارده ناشی از کار می‌شود که در صورت رعایت حداقلی طرفین شاهد کاهش چشمگیر این هزینه گزاف تحمیل شده بر جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز