خبرگزاری کار ایران

زبیدی‌نیا خبر داد:

رهایی 5 محکوم به قصاص از چوبه دار در شوشتر

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۷۵۷

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از رهایی 5 محکوم به قصاص از چوبه دار در شوشتر خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالعباس زبیدی‌نیا از رهایی 5 نفر از محکومان به قصاص از چوبه دار با تلاش و کوشش فراوان رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء شورای حل اختلاف شوشتر خبر داد.

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با اعلام این خبر گفت: در راستای رسالت ذاتی شورای حل اختلاف و تلاش برای ایجاد صلح و سازش و توسعه و گسترش این فرهنگ در جامعه، رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء پر تلاش و خدوم شورای حل اختلاف شوشتر توانستند با جلب رضایت خانواده‌های مقتولان، 5 نفر از محکومان به قصاص در شوشتر را از چوبه دار رها کنند.

وی افزود: سال 93 در روستای زویه 2 واقع در بخش شعیبیه از توابع شهرستان شوشتر نزاعی بین دو طایفه به وقوع پیوست که از نظر وسعت حادثه از نوادر پرونده‌های در سطح استان و حتی کشور که قریب به 100 خانواده را مستقیم و بیش از 3 هزار نفر به‌طور غیر مستقیم تحت تأثیر قرار داده و از نظر جغرافیایی مراجع قضایی و انتظامی 3 شهر اهواز، باوی و شوشتر را متأثر خود کرده که متاسفانه در این حادثه علاوه بر قتل عمد 4 نفر و بیش از 40 نفر ضرب و جرح با نقص عضو و ده‌ها منزل، خودرو، وسایل و اثاث منزل مورد تحریق و تخریب قرار گرفتند.

زبیدی‌نیا اظهار داشت: گستردگی این نزاع عملاً کار سازش را مختل و بعضی مقاطع ناممکن کرده بود و به‌خاطر اهمیت موضوع و در صورت عدم حل و فصل درگیری پیش آمده پیش‌بینی از درگیرهای مجدد و قتل‌های احتمالی دیگری بود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: با دستور رئیس دادگستری شوشتر مبنی بر ایجاد صلح و سازش بین این دو طایفه، پرونده این اختلاف به شورای حل اختلاف ارجاع داد شد و اعضاء پر تلاش و زحمتکش شورای حل اختلاف این شهرستان طی برگزاری چندین جلسه فشرده با طرفین درگیر، توافقاتی بین این دو طایفه صورت می‌گیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء شورای حل اختلاف شوشتر گفت: خوشبختانه با تلاش و زحمات فراوان رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان خانواده‌های مقتولان از اعدام قاتلان فرزندان خود با حضور در دفتر خانه رسمی و اخذ وجه‌المصالحه رضایت ثبتی خود را اعلام کردند و قاتلان از چوبه‌دار رها یافتند و این پرونده پس از 4 سال با صلح و سازش مختومه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز