خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

زمستان کم بارش و تابستان کم آب در پیش است/ نمی توانیم منابع آب محلی را تامین کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۱۲۱

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به وضعیت آبی کشور و بارش های امسال گفت: بر اساس پیش‌بینی‌‌های هواشناسی، امسال زمستانی کم‌ بارش خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا جانباز صبح امروز در جلسه مشترک با مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان یزد با اشاره به بحران آب در مناطق مختلف کشور اظهار داشت: متاسفانه در سال آینده با توجه به بارش‌های اندکی که در زمستان سال جاری داریم، در تامین منابع آبی با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به تداوم دو دهه خشکسالی در استان یزد ادامه داد: یزد از جمله استان‌ هایی بود که تابستان سختی را رد کرد اما به واسطه ویژگی‌هایی که مردم یزد از گذشته دارند همچنین تلاش‌های مسئولان در کنترل بحران آب خوشبختانه این تابستان هم گذشت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تقدیر از تلاش‌ های کارکنان آبفای شهری و روستایی در مقابله با مشکلات حوزه آب، اضافه کرد: مباحث مربوط به حوزه آب و مشکلاتی که گریبان مردم در این زمینه را گرفته است باید در مسیر قانون مطرح و دنبال شود در غیر این صورت نمی توان امیدی به رفع مشکلات داشت.

جانباز با تاکید بر اینکه عملکردها باید در حوزه آب شفاف و روشن باشد و مردم از اقدامات مطلع شوند افزود: مشکلات را نباید بزرگنمایی کرد و یا اینکه از کنار آن ساده عبور کرد بنابر این اگر مردم به درستی مطلع شوند در حل بحران نیز موثر خواهد بود و کمک می کنند.

وی با تاکید بر لزوم اعتماد‌سازی در بین مردم در خصوص اقدامات انجام شده در راستای حل مشکلات آبی اظهار داشت: مردم باید واقعیات را بدانند و اینکه امور از سوی کارشناسان خبره و راه های کاملا قانونی دنبال می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین با اشاره به کم آبی و مشکلات مداومی که در خصوص آب داریم عنوان کرد: اگر وضعیت آبی و بارش ها چنین باشد نمی توان در استان یزد منابع آب محلی را تامین کنیم.

وی با اشاره به تاثیر این وضعیت در سرشاخه های آب انتقالی بیان داشت: بارش های اندک در زمستان ضمن اینکه تابستان را سخت می کند قطعا بر روند آب انتقالی نیز تاثیر دارد این در حالی است که چندین سال متوالی کم بارش بوده و خشکسالی ‌ها در سال‌های گذشته به راحتی جبران نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه از اکنون باید تمهیدات لازم در خصوص تامین آب برای تابستان اندیشیده شود افزود: مشکلات را باید با مردم در میان گذاشت و با کمک مردم در حل بحران آبی اقدام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز