خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

تامین زیرساخت‌های آب شرب شهری و روستایی از اولویت‌های استان است

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به خشکسالی‌های چند ساله اخیر در استان و کاهش میانگین بارندگی های سالانه ، خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه از مرکز است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی با بیان اینکه این استان از حیث آب شرب شهری و روستایی با مشکلات زیادی مواجه است، افزود: تامین بخشی از زیرساخت های موجود در این زمینه می تواند بخشی از مشکلات را کاهش دهد.

وی به مشکلات کشاورزان و دامداران در استان اشاره کرد و ادامه داد: خشکسالی ها و کاهش بارندگی کشاورزان و دامداران را نیز با مشکلات زیادی مواجه کرده است که تخصیص اعتباری ویژه به این موضوع نیز مورد نیاز است.

وی به حوادث غیر مترقبه در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به حادثه خیز بودن استان، نیاز است تا اعتباری مختص بحران و حوادث طبیعی در اختیار وزرات کشور و استانداری قرار گیرد تا بتوان در زمان وقوع بحران در انجام اقدامات مورد نیاز تسریع و تسهیل کرد.

وی به موضوع انتقال آب به استان به عنوان یک مطالبه مهم مردمی اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری هایی که به انجام رسیده اجرای طرح انتقال آب به استان در دست مطالعه است که امیدواریم هرچه سریعتر روند اجرایی آن نیز شروع شود.

وی ضمن تاکید بر استفاده از آب های ژرف ، گفت: یکی از مهمترین راه های تثبیت جمعیت در مناطق مرزی و استان هایی همچون خراسان جنوبی تامین آب شرب در بخش شهری و روستایی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، نیز در این دیدار، ضمن تاکید بر حل مشکلات موجود در استان های شرقی کشور در حوزه تامین آب، گفت: انتقال آب به استان یزد وکرمان و خراسان جنوبی در دست مطالعه است که انشاءا... اجرایی خواهد شد.

 اسماعیل نجار، با اشاره به استفاده از آب های ژرف، گفت: این امر نیز در مرحله مطالعات اولیه است که امیدواریم هرچه سریعتر نتایج نهایی این طرح نیز مشخص شده و بتوان گام های جدی تری در این زمینه برداشت.

وی ضمن تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی در این زمینه گفت: با توافقاتی که صورت گرفته امیداست با مشارکت بخش خصوصی مشکل تامین آب استان های مرکزی و شرقی کشور مرتفع شود.

کد خبر : ۴۴۲۲۰۹