خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛

جلسه هم‌اندیشی تشکلات کارگری استان خراسان رضوی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۸۶۵

جلسه هم‌اندیشی تشکلات کارگری استان خراسان رضوی در محل اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد سنجری در این جلسه ‌با اشاره به اثرات تحریم بر برخی بخش‌های اقتصادی کشور افزود: اعمال این تحریم‌ها موجب شد به اقتصاد داخلی کشور ‌بیش از پیش ایمان بیاوریم‌ و این امر موجب پیشرفت در بسیاری از امور شده است‌.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌ها از سرمایه‌های استان هستند، خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی در تمامی تشکل‌های کشوری دارای کرسی است و ما باید از این ظرفیت عظیم انسانی به نفع استان استفاده کنیم .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان‌رضوی مسئله اجتماعی کنونی را مسئله کار و اشتغال عنوان کرد و جوهره همه تدابیر تمام بخش‌ها را کار و تلاش دانست و تاکید کرد همگی باید تلاش کنیم تا بتوانیم زمینه حل مشکل اشتغال، بهره وری و فرهنگ کار وکار شایسته را برای حفظ منافع ملی و صیانت از نیروی کار، در اولویت حل همه مسائل قرار دهیم.

سنجری درباره صیانت از اشتغال اظهار کرد: آنچه بیش از سایر ماموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مد نظر بوده و نگاه دولت‌مردان نگاهی ویژه به آن است پایداری مشاغل و توسعه اشتغال است و دولت تدبیر و امید در این زمینه نگاه ویژه‌ای در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم و روستایی داشته که باید نهایت استفاده را از این امکانات تخصیصی برده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان‌رضوی به رابطه تنگاتنگ دو جانبه بین تشکلات کارگری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اشاره کرد و ادامه داد: این اداره کل اعم از مدیران، معاونین و روسای ستادی و شهرستانی آمادگی خود را برای ایجاد تعامل و رفع موانع و مشکلات احتمالی جامعه کار و تلاش استان بخصوص شرکای اجتماعی خود اعلام را می‌دارد.

وی گفت: همه مسئولان نظام دنبال این هستند تا اشتغال موجود و بنگاه‌های اقتصادی را حفظ کنند و پیش‌بینی مزد و سبد معیشت براساس نرخ تورم در شورای‌عالی کار با حضور شرکای اجتماعی انجام خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان‌رضوی افزود: تشکل‌ها برای موفقیت باید ضمن تعامل موثر و وسیع با یکدیگر و پرهیز از حاشیه‌ها، با خرد جمعی به پیشبرد امور کمک کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: تعامل سازنده تشکلات کارگری و کارفرمایی منجر به افزایش بهره‌وری و کاهش تنش در واحدهای کارگری می‌شود.

محمد سنجری متذکر شد: یکی از مهمترین اهداف دولت تدبیر و امید گشودن گره‌ها و مشکلاتی است که بر سر راه گسترش سه جانبه‌گرایی وجود دارد. ما نیز اعتقاد داریم شکوفایی اقتصادی تنها در سایه حمایت از تولید ملی، کاهش واردات و حمایت از دست‌اندرکاران جامعه کسب و کار محقق خواهد شد.

وی همچنین اذعان کرد: بر این باوریم توسعه سه‌جانبه‌گرایی و افزایش تعامل و همکاری دوسویه بخش دولتی  با شرکای اجتماعی می‌تواند موجب ایجاد همکاری موثر و ارتقاء فرهنگ کار شده و از مشکلات و تنش‌های موجود در بازار کار به میزان چشمگیری بکاهد و فضای بین تشکل‌ها و شرکای اجتماعی باید دراستان پر از پویایی، همدلی، رفاقت و رقابت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز