خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر اراک عنوان کرد:

شورای شهر از بیرون خط نمی‌گیرد/ در هیچ یک از مصوبات خود روند سیاسی را دنبال نکرده ایم

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۴۲۹

رئیس شورای شهر اراک گفت: برخی افراد برای تضعیف شورای شهر عنوان می کنند شورا از بیرون خط می گیرد در صورتی که اینچنین نیست و کسی به شورا خط نمی دهد.

به گزارش ایلنا از اراک، کاوه فلک افلاکی در نشست مطبوعاتی هیات رئیسه‌شورای شهر اراک در خصوص انتخاب شهردار گفت: روند انتخاب شهردار اراک به مانند سال گذشته در حال انجام است و اعضا گزینه‌های مدنظر خود را معرفی کرده اند، اما نکته حائز اهمیت این است که این روند بسته نیست و تمام تلاش‌مان این است اصلح ترین و توانمندترین فرد بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی برای شهرداری اراک انتخاب شود. 

فلک افلاکی با بیان اینکه تصمیم بر این است که در انتخاب شهردار عجله نشود، افزود: با تشریک مساعی اعضای شورا قرار بر این است که با توجه به اینکه انتخاب شهردار کاری تکرار ناپذیر است بررسی دقیقی بر روی گزینه ها صورت گیرد، اما قطعا در اولین فرصت این انتخاب انجام خواهد گرفت. 

 وی با اشاره به وجود دو فراکسیون امید و اصولگرایان در شورای شهر گفت: شورای شهر در هیچ یک از تصمیمات و مصوبات خود روند سیاسی را دنبال نکرده است و هیچ ردی از سیاسی کاری در تصمیمات وجود ندارد و تنها در انتخاب هیات رئیسه و انتخاب شهردار نگاه فراکسیونی وجود دارد که موضوع در ارتباط با فراکسیون اصولگرایان نیز صادق است چرا که این دوستان نیز گزینه هایی را به صورت فراکسیونی معرفی کرده اند اما آن چیزی که مهم است تاکید شورای پنجم بر شفافیت و شفاف سازی در کلیه امور است.

 فلک افلاکی عنوان کرد: گزینه‌های مطرح شده از سوی فراکسیون امید بیشترین رای را در بین گزینه‌های ابتدایی آوردند و اعضای فراکسیون امید صد در صد به خرد جمعی و رای فراکسیونی پایبند و هیچکدام به صورتی فردی نخواهند عمل کرد.

 رئیس شورای شهر اراک تصریح کرد: شورا در انجام امور سیاسی عمل نکرده است چراکه مصلحت شهر را دنبال می کنیم و بر خلاف آنچه که گاها توسط بعضی افراد برای تضعیف فراکسیون امید گفته می شود شورا از بیرون خط می گیرد اینچنین نیست و کسی به شورا خط نمی دهد چرا که همه افراد عاقل و با تجربه ای هستیم و انتظار داریم رسانه ها و افراد بر اساس مستندات حرف و انتقادات خود را بیان کنند.

 وی افزود: با توجه به اینکه تاجران مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شد در حال حاضر در دوران تغییر و تحول به سر می بریم که قطعا حسابرسی دقیقی از شهردار قبلی و تحویل و تحول آن به سرپرست و شهردار جدید صورت خواهد گرفت و آنچه که مسلم است برای داشتن مدیریت شورایی و حل مشکلات موجود نیاز به تغییرات ساختاری در سیستم شهرداری هستیم و شهردار جدید باید متعهد به شفاف سازی باشد و این فرهنگ نهادینه شود که تمامی قراردادها، تهاترها و توافق ها شفاف اطلاع رسانی شود. 

رئیس شورای شهر اراک با درباره به‌کارگیری مشاوران شورا گفت: به‌طور قطع برای این‌که یک عضو شورا بتواند وظایف خود را به‌نحو احسن انجام دهد نیاز به کمک دارد، که الزاماً این فرد نباید بازنشسته باشد بلکه استفاده از نیروهای جوان را هم می‌توان داشت، نکته مهم دیگر در این زمینه این‌که سال گذشته همه هم این مشاوران را می‌شناختند و دیده بودند و کار مخفی نبود.

 وی اضافه کرد: بنده تعجب می‌کنم که چرا آن‌قدر که به بحث مشاور عضو شورا پرداخته شد، به بحث تخلفات در املاک پرداخته نشد.

فلک‌افلاکی تصریح کرد: البته نوع قرارداد یک مقدار اشکال داشت که سازمان بازرسی تذکر داد و ما هم پذیرفتیم و این نوع قرارداد هم پیشنهاد "تاجران" شهردار سابق بود.

 افلاکی با یادآوری تخلف انجام شده در شهرداری کلانشهر اراک افزود: با ورود شورا و تدبیر قوه قضائیه، همکاری کارکنان شهرداری و ورود شورای اسلامی این کلانشهر جلوی این تخلف گرفته و حقی از مردم ضایع نشده است.

 فلک افلاکی در خصوص انتخاب شهردار زن در شهر اراک بیان کرد: شورای شهر هیج مرز بندی جنسیتی قائل نیست بلکه تمام تلاش انتخاب فرد واجد شرایط و انتخاب اصلح است. 

 وی در خصوص آلودگی هوای شهر اراک گفت: یکی از تمهیدات شورای شهر و شهرداری دوره پنجم در خصوص کاهش آلودگی هوا راه اندازی ناوگان جدید اتوبوس های شهری با صفر درصد الودگى می باشد که این موضوع نیز هنوز به صورت کامل اجرا نشده است که در حال تکمیل است وهمچنین مخالف با تغییر کاربرى فضاهاى سبز و افزایش درختکارى مصر هستیم.

 رئیس شورای شهر اراک در خصوص تعاملات رسانه ای شهرداری بیان کرد: در زمان داوود تاجران شهردار سابق اراک درخصوص‌برخی از رسانه‌های‌حامی‌شهردار هزینه‌های بسیاری برای آگهی‌های تبلیغاتی و رپرتاژ شده است در حالی که بهتر بود این هزینه ها درخصوص همه رسانه ها صورت می گرفت این موضوع را از قبل رصد کرده بودیم و شخصا در مراسم روز خبرنگار به شهردار گوشزد نمودم، اما قطعا شورا با حضور شهردار جدید این موضوع را کنترل خواهد کرد.

 فلک افلاکی در پایان گفت: آنچه از سایر سازمان ها انتظار داریم همکاری و تعامل با شورا است و بر اساس قانون وظیفه شورای نظارت و شناسایی و بررسی و کمبودها و ضعف ها می باشد و شوراها می توانند طرح‌ها و پیشنهادات اجرایی خود را پس از تصویب جهت اجرا به مسئولین ارایه دهند این در حالی است که هیچ یک از نهادها همکاری لازم را با شورای شهر ندارند که این امر بی‌توجهی به رای مردم تلقی می شود.

 وی اضافه کرد: در هیات رئیسه شورا در پی انسجام و وحدت اعضای محترم هستیم به هر تفکر با هر سلیقه و هرنوع نگاه سیاسی احترام می گذاریم و برای هر یک از اعضا یک فرصت برابر قائل هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز