خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مشهد خبر داد:

تشدید جرایم اضافه تناژ وسایل نقلیه باری از ابتدای دی ماه

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۷۴۰

افزایش احتمال نقص فنی وسیله نقلیه باری، کاهش توانایی کنترل وسیله نقلیه از سوی راننده، کاهش عمر مفید قطعات خودرو و افزایش تصادفات از معایب اضافه بار وسایل نقلیه باری است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین مختاری با اشاره به ابلاغ مصوبه جدید شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر تشدید جرایم تخلفات ناشی از اضافه بار وسایل نقلیه سنگین از ابتدای دی ماه گفت: جرایم رانندگان ناوگان باری دارای اضافه تناژ به میزان قابل توجهی افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه سالانه هزینه هنگفتی صرف مرمت، تعمیر و نگهداری زیرساخت‌های شهری نظیر روسازی معابر، پل‌ها و زیرساخت‌های شهری می‌گردد، افزود: یکی از مهم‌ترین عللی که موجب خرابی زودرس روسازی معابر و تحمیل خسارت به پل‌ها می‌گردد، اضافه بار وسایل نقلیه باری سنگین و نیمه سنگین نسبت به بار مجاز است.

مختاری ادامه داد: افزایش احتمال نقص فنی وسیله نقلیه باری، کاهش توانایی کنترل وسیله نقلیه از سوی راننده، کاهش عمر مفید قطعات خودرو و افزایش تصادفات از معایب اضافه بار وسایل نقلیه باری است.

وی افزود: بارگیری مازاد بر ظرفیت به صورت مداوم باعث شده قطعات قسمتهای مختلف وسیله نقلیه و اتصالات آن زودتر از موعد استاندارد قطعه مستهلک و عمر مفیدشان به پایان برسد که در نتیجه باعث بروز نقص در قطعه شده و عامل وقوع تصادف می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز