خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان مطرح کرد:

احتمال جاری شدن آب زاینده‌رود در دی ماه/ بی‌نتیجه بودن جلسات مبارزه با مفاسد اقتصادی/ نباید تاوان قاچاق سوخت را مردم بدهند

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۰۲۶

نماینده مردم فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: در صورت تحقق ذخیره ۳۵۰ میلیون مترمکعبی آب در پشت سد زاینده رود، بخشی از آب برای کشاورزان در دی ماه رهاسازی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش‌بینی شورای عالی آب و وزارت نیرو در خصوص ذخیره 350 میلیون مترمکعبی آب پشت سد زاینده‌رود تا دی ماه گفت: در صورت تحقق این پیش‌بینی بخشی از آب برای کشاورزان در دی ماه رها سازی خواهد شد، هرچندکشت دیرهنگام شاید نتواند خیلی هم اثر بخش باشد.

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمعات اخیر کشاورزان گفت: در حالیکه زمانی این کشاورزان خود پرداخت کننده زکات بودند، در سال های اخیر برخی از همین کشاورزان حتی نان برای خوردن ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با بیان اینکه مجلس نمی‌تواند نظارت کافی و لازم را در خصوص تایید صلاحیت‌های شورای شهر داشته باشد، افزود: این قانون باید اصلاح شود و نظارت از مجلس شورای اسلامی گرفته شود و به نهاد دیگری سپرده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه جلسات مبارزه با مفاسد اقتصادی خروجی خاصی نداشته است، افزود: مجلس هم تحقیق و تفحص دارد اما در تحقیق و تفحص و نظارت ضعیف است و این ضعف در عرصه قانون‌گذاری نیز وجود دارد و انتظارات مردم رعایت نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه زندگی شهید مدرس به عنوان نماینده مردم باید الگو قرار گیرد، گفت: شهید مدرس در آن دوران خفقان و استبداد که کشورهای خارجی بر کشور سیطره داشتند در برابر زورگویی‌های استکبار زمان خود و سلطه طاغوت زمان به تنهایی ایستاد و با ایستادگی، جان خود را فدای ایران کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص کارت سوخت هم گفت: اگر قرار است کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق سوخت مطرح شود در وهله اول دولت باید به قدری مقتدر باشد که اجازه قاچاق ندهد و اگر برخی مواقع سستی می‌شود تاوان آن را نباید مردم بدهند.

وی با بیان اینکه حداقل حقوق کارگر در کشور ما 12میلیون ریال است و برای قیمت بنزین آن‌ را با کشوری که حداقل دستمزد کارگرش 6 برابر کارگر ایرانی است مقایسه می شود، افزود: قبلا هم به سبد کالای دولت اعتراض داشتم چرا که سبد کالا به استاد دانشگاه تعلق می‌گیرد اما به آبدارچی همان دانشگاه و کشاورزان تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز