خبرگزاری کار ایران

در هشت‌ماهه نخست سال انجام شد؛

کشف بیش از چهار تن مواد مخدر در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۰۲۰

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت:‌ در هشت‌ماهه نخست امسال بیش از چهار تن و ۴۳۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۲۰۹ نفر قاچاقچی و ۱۰هزار و ۸۸ نفر معتاد دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، کیومرث عزیزی اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر دارای دو بعد اساسی مقابله با عرضه و کاهش تقاضا است که این دو بعد مکمل یکدیگر و برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای بایستی معطوف به هر دو مقوله باشد.

وی گفت: کنار اقدامات مقابله ای ناجا در مبارزه با مواد مخدر، راهبرد کاهش تقاضا فراتر از مسئولیت‌های سازمانی، با اولویت بخشیدن به اقدامات پیشگیری از سوء‌مصرف مواد مخدر در سالیان اخیر با جدیت از سوی پلیس پیگیری می‌شود.

عزیزی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در سطح استان افزود: در هشت‌ماهه نخست امسال بیش از چهار تن و ۴۳۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ۱۵ باند قاچاق مواد مخدر منهدم و ۲۰۹ نفر قاچاقچی و ۱۰ هزار و ۸۸ نفر معتاد نیز دستگیر و به مراجع قضائی و معتادان نیز به مراکز و کمپ های درمانی معرفی شده اند.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی در ادامه با اشاره به تشدید اقدمات مقابله‌ای پلیس استان در برخورد با مواد مخدر گفت: الگوی انتظامی به تنهایی برای مقابله با عرضه مواد مخدر پاسخگو نیست و باید در تمامی ابعاد، عناصر این معضل اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف ها در حوزه های مسئولیتی دیگر سازمان ها و از سویی مشکلات موجود در استفاده صحیح از مشارکت اجتماعی و بهره گیری از فرصت‌های مردمی و بسیج عمومی مورد تحلیل قرار گرفته و بر اساس این اطلاعات، تصمیم گیری و عمل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز