خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان خبر داد:

اعزام عوامل امدادی هلال احمر لرستان به مناطق زلزله زده کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۸۴۱

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۶۲ نفر از عوامل امدادی هلال احمر لرستان به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، صارم رضایی همزمان با مانور مدیریت بحران زلزله که در خرم‌آباد برگزار شد، افزود: مانور زلزله هر سال در هفتم آذر ماه با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مانور مدیریت بحران زلزله امروز در 9 شهرستان لرستان نیز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به خطر بالای زلزله که در استان لرستان نیز اتفاق افتاده است هدف از اجرای این مانور اهمیت و ارتقا آمادگی در سطح مدارس و جامعه است چون اجرای اینگونه مانورها کمک می‌کند تا جامعه به هنگام بروز حادثه آسیب کمتری ببیند.

وی گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که بین وزارت علوم، آموزش و پرورش، صدا و سیما، جمعیت هلال احمر و ستاد بحران منعقد شده است هر سال این مانورها برگزار می‌شود.

رضایی تصریح کرد: سال 94 استارت این مانورها در سراسر کشور زده شد تا ارائه آموزش لازم را به  دانش‌آموزان را داشته باشیم و از آنجا که به هنگام وقوع حادثه  بیشتر محله‌ها آسیب می‌بینید دانش‌آموزان می‌توانند  سطح آگاهی و آمادگی ساکنان محلات اطراف مدارس را بالا ببرند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان خاطرنشان کرد: مدارس ایمن در برابر زلزله به عنوان کانون ارتقا ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در سطوح ملی فعال می‌شوند.

وی به برگزاری طرح دادرس در مدارس لرستان اشاره کرد و گفت: در این طرح دانش آموزان یاد می‌گیرند که در شرایط سخت سنجیده شوند و یاد بگیرند در زمان بحران چطور به خانواده‌ها کمک کنند.

رضایی اظهارداشت: مانور زلزله سعی کردیم اصول پناه‌گیری، خروج ایمن، حمل مصدوم، پانسمان، بانداژ و اطفا حریق توسط عوامل امدادی اجرا شود و امیدواریم شاهد این باشیم  که کمترین حادثه را در سطح  استان داشته باشیم.

وی به آمادگی جمعیت هلال احمر لرستان در موقعیت‌های بحرانی اشاره کرد و افزود: اقلام امدادی در انبارها دپو است و مشکل اقلام امدادی نداریم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان عنوان کرد: در پی زلزله اخیرکرمانشاه حدود 62 نفر از عوامل امدادی جمعیت هلال احمر لرستان به استان کرمانشاه اعزام شد.

 

انتهای پیام/
مریم شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز