خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد:

امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در ۷ استان سیل زده

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۱۹۶

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام خبر فوت یک نفر در جریان سیل در استان‌های شمالی گفت: نیرو‌های امدادی هلال احمر از تاریخ ۱ آذر تا صبح امروز به بیش از ۵ هزار نفر که در سیلاب گرفتار شده بودند، امدادرسانی کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره جزییات امداد رسانی به سیل زدگان اظهار داشت: از ابتدای آذر ماه تا صبح امروز ۱۷ استان ایلام، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، تهران، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، بوشهر، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گیلان، سیستان و بلوچستان، لرستان، مازندران، هرمزگان و همدان درگیر سیل و آبگرفتگی شده‌اند.

وی با اشاره به فوت یک نفر، افزود: در این مدت به ۵۵۸۸ نفر امدادرسانی شده و ۳ نفر در رودبار چیره، فومن و گیلان مفقود شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به انتقال ۷۸ تن به مناطق امن بیان کرد: ۴۶۸ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند.

سلیمی با اشاره به اعزام ۲۰۹ تیم امدادرسانی به مناطق گفت: از ۲۴۳ واحد مسکونی آب تخلیه شد و از ۹ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده است. تا کنون بیش از ۱۷۰۰ پتو، ۲۷۵۹ نایلون، ۶۴۵ تخته موکت و ۱۰۴ دستگاه چادر میان حادثه‌دیدگان توزیع و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به پایان امدادرسانی عملیات برف و کولاک، تصریح کرد: ۱۱ استان اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، گلستان، مازندران، مرکزی و همدان از تاریخ ۲ تا ۵ آذر متاثر از برف و کولاک بوده اند. در این مدت به ۷۰۷ نفر امدادرسانی شده است و ۶۴ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند.

سلیمی تشریح کرد: ۱۳۵ نفر از نیرو‌های امدادی در قالب ۳۷ تیم به مناطق اعزام و ۷۱ دستگاه خودرو رهاسازی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز