خبرگزاری کار ایران

افشاگری درباره دلیل افزایش سگ‌های ولگرد در یزد:

شهرستانهای مجاور، سگ های ولگرد را در یزد رها می کنند

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۹۷۶

بعد از فاجعه حمله حیوان درنده به کودکی در یزد که منجر به مرگ وی شد ماجرای سگ‌های ولگرد در یزد ابعاد مختلفی پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، بعد از فوت کودک هفت ساله در شهر میبد در یزد به دلیل حمله حیوان درنده که سگ های ولگرد یا گرگ تشخیص داده شد، اکنون ماجرای دلیل افزایش تعداد سگ ها در یزد کمی پیچیده شده است.

یک مقام شهری در جلسه علنی شورای شهرستان یزد گفته: بر اساس برخی اطلاعات این سگ‌ها از شهرستان‌های اطراف به یزد منتقل می‌شوند و در این زمینه باید نیروی انتظامی با افزایش ایست و بازرسی‌های خود در مبادی ورودی شهر از این کار جلوگیری به عمل آورد.

حسین صالحیان، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری یزد مبحث ساماندهی سگ‌های ولگرد را پاشنه آشیل وزارت کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه دو راهکار وجود دارد راهکار اول معدوم‌سازی که به عقیده ما این عمل انسانی و اخلاقی نیست و راهکار دوم زنده‌گیری و بیهوشی است.

وی افزود: اما درزمینهٔ زنده‌گیری با مشکلاتی از قبیل گرانی و کمبود داروی بیهوشی، هزینه‌های بالای تأمین غذا و نگهداری هستیم که امیدواریم با بودجه مناسبی که دستگاه های ذیربط باید در این زمینه در نظر بگیرند شاهد رفع این مشکلات باشیم.

با این حال قمی، رئیس شورای شهرستان یزد با ابراز تاسف از چنین رویدادی و گلایه از عدم توجه مسئولان سازمان محیط زیست به این مسئله، خواستار توجه جدی مسئولان استانی شد.

قمی در سخنان پیش از دستور خود در جلسه علنی این شورا، بابیان این‌که جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: علت تشکیل این جلسه این است که شهرداری‌ها به‌تنهایی قادر به رفع این معضل نیستند و ما در اینجا جمع شدیم تا به راه‌حلی عاجل برای معضل اخیر شهرستان دست پیدا کنیم و قصد متهم کردن و یا اعلام قصور هیچ دستگاهی را در این زمینه نداریم.

قمی با ابراز گلایه ازعدم حضور نماینده محیط‌زیست در این جلسه گفت: بسی جای گله دارد که به‌رغم دعوت از این اداره کل و با توجه به اهمیت موضوع و اینکه در حدود یک‌سوم از چرخه این ساماندهی به این اداره ارتباط دارد نماینده محیط‌زیست در این جلسه حضور پیدا نکرده است.

گفتنی است اداره کل محیط زیست عامل فوت کود هفت ساله را سگ ولگرد دانست اما مقامات اورژانسی حیوان درنده دیگر ( گرگ) را عامل فوت معرفی کردند..

چندی قبل حملات متعددی به آغول دامداران محلی در مناطق مختلف در استان یزد شد که مردم محلی، گرگ را عامل حمله می دانستند اما محیط زیست با شکار یک سگ توله، این حیوان را مقصر معرفی کرد. با این حال چند روز بعد هم دوباره حمله شد و البته جنازه گرگی هم در نزدیکی منطقه توسط روستاییان کشف شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز