خبرگزاری کار ایران

هشدار هواشناسی و مدیریت بحران مازندران درباره سیلاب و آبگرفتگی

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۹۱۸

هواشناسی و مدیریت بحران استانداری مازندران درباره احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر استان هشدار دادند.

به گزارش ایلنا، احمد اسدی گفت: سامانه پایدار جوی که از آغاز هفته در استان فعال شده بود ، عصر امروز از استان خارج می‌شود و جای خود را به سامانه کم فشار و سرد خواهد داد.

 اسدی افزود: با فعال شدن این سامانه پیش‌بینی می‌شود بارش باران از عصر امروز ابتدا از مناطق غربی استان آغاز و به تدریج به مناطق مرکزی و شرقی کشیده شود.

وی با بیان اینکه با تقویت جریانات سردشمالی بارندگی‌ها در روز شنبه سوم آذر  تشدید می‌شود، گفت: فردا هوای سردتر و وزش باد گاهی شدیدتر خواهد شد.

اسدی افزود: با توجه به شدت بارندگی در مناطق غربی استان آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران افزود: سامانه بارشی سرد عصر روز شنبه سوم آذرماه به تدریج از استان خارج می‌شود.

علی اصغر احمدی مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز با اشاره به احتمال جاری شدن سیلاب ناگهانی و آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق غربی استان گفت: مسافران و هم استانی‌ها ضمن خودداری از سفر‌های غیر ضروری از اقامت در حریم رودخانه‌ها و مسیر آبراه‌ها خودداری کنند.

احمدی افزود: شهرداری‌ها نیز ضمن بازدید و پاسکازی جوی‌ها و کانال‌ها اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه دریا در این مدت مواج و طوفانی خواهد بود، افزود: مردم از فعالیت دریایی نظیر ماهیگیری ، قایقرانی و هر گونه ورزش‌های آبی در دریای خزر خودداری کنند.

سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران نیز گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و گزارش‌های راهداران مستقر در مسیر جاده‌های کوهستانی رانندگان با رعایت فاصله طولی و مطمئنه در این جاده‌ها رانندگی کنند.

 قدمی افزود: مه گرفتگی کاهش دید رانندگان در محور‌های کوهستانی را به دنبال دارد به همین علت افراد پیش از حرکت روشنایی خودرو را بازرسی کنند.

سرهنگ قدمی گفت: جاده‌های هراز و چالوس به سبب برف و باران، در شب لغزنده است و رانندگان هنگام آمد و شد در این مسیر‌ها تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و غذای و البسه گرم به همراه داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز