خبرگزاری کار ایران

قاسمی در مراسم معارفه مدیر کل جدید آموزش و‌پرورش قزوین:

آموزش و‌ پرورش جای سیاسی بازی نیست/ امروز گوهر گمشده کشور ما اخلاق است

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۷۱۸

مدیر سابق اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در سال ۹۴ با تمام سختی ها به یک تقاضا جواب نه دادم همه بزرگان جریان اصلاحات از بنده خواستند تا کاندید در مجلس شورای اسلامی شوم اما هرگز سعی نکردم از آموزش و‌پرورش به‌عنوان پله ترقی خود استفاده کنم .

به گزارش ایلنا، سالار قاسمی مدیر سابق اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل آموزش و‌پرورش استان قزوین، که با حضور دکتر رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، آیت اله تاکندی پدر عضو سابق مجلس خبرگان، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما سخت‌ترین دوران کاری خود را از لحاظ سیاسی و کاری در استان گذراندیم. در این دولت انسان‌های با صلاحیت‌های مختلفی وجود دارد  زیرا معتقدیم باید از همه جریانها در دولت استفاده می‌کردیم.

وی گفت: در سال ۹۴ با تمام سختی‌ها به یک تقاضا جواب نه دادم همه بزرگان جریان اصلاحات از بنده خواستند تا کاندید در مجلس شورای اسلامی شوم اما هرگز سعی نکردم از آموزش و‌پرورش بعنوان پله ترقی خود استفاده کنم و آموزش و‌پرورش را با هیچ چیز معامله نکردم.

 وی ضمن اشاره به علل تحقق سند تحول بنیادین افزود: در مجلسی که هنوز یک‌ کمیسیون برای آموزش و پرورش وجود ندارد، انتطاری برای تخقق سند بنیادین وجود نخواهد داشت. باید کمیسیون مستقلی برای آموزش و‌ پرورش ایجاد شود چرا که فقط با شعار نمی توان آموزش و پرورش را اداره کرد.

مدیرکل سابق اداره آموزش و‌پرورش استان قزوین تصریح کرد: چرا ردیف خاصی از کمیسیون ملی به آموزش و‌پرورش اختصاص نیافته؟ چرا نباید درصدی از مالیات برافزوده مبلغی برای اموزش و پرورش تعلق گرفته شود.

قاسمی با اشاره به عملکرد درخشان آموزش و‌پرورش استان قزوین اضافه کرد: آموزش و پرورش نیاز به ارائه عملکرد ندارد چرا که این معلمان هستند که زحمات اصلی را کشیده‌اند و زحمات ایشان بیانگر عملکرد آموزش و پرورش استان است.  ما رویکرد ملی و فرا استانی داشتیم. درمانگاه فرهنگیان، اردوگاه یانس آباد، مدرسه انرژی هسته‌ای همه نشان از عملکرد ما است.

وی افزود: بنده یک فرد اصلاح طلب شناسنامه دار هستم. آموزش و‌پرورش جای سیاسی بازی نیست . امروز گوهر گمشده کشور ما اخلاق است. همه شخصیت‌های استان مخالف رفتن من از استان بودند. 

رضوان حکیم زاده نیز در این مراسم افزود: برای تربیت انسان‌هایی در طراز سند تحول بنیادین تنها باید از مقطع پیش دبستانی و ابتدایی آغاز به حرکت کرده و به تربیت در این دوره توجه اساسی داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این مراسم با تقدیر از خدمات سالار قاسمی، مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان در دوره مدیریت پنج ساله وی از مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان نیز خواست با بهره‌گیری از تجربه سایر مدیران پیشین این دستگاه و انتخاب تیمی توانمند و حرفه ای نظام تعلیم و تربیت را به جایگاهی شایسته هدایت کند.

روح الله بابایی صالح با اشاره به انتقاد سالار قاسمی مبنی بر اینکه کارمندان و معلمان با وجود آن که بیشترین مالیات را می‌پردازند اما درصدی از مالیات بر ارزش افزوده به آنها تعلق نمی‌گیرد، تاکید کرد: این یک پیشنهاد و ایده مثبتی است که می‌تواند به صورت لایحه دولت در مجلس مطرح و بررسی شود.

وی همچنین موضوع تاسیس کمیسیون آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی را نیز از دیگر پیشنهادات موثر دانست و اضافه کرد: تلاش می‌کنیم این موضوع را با همکاری نمایندگان فرهنگی مجلس پیگیری کنیم.

بابایی صالح در ادامه رایگان شدن آب، برق و گاز مدارس و نیز تصویب 10 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای تجهیز مدارس را از جمله مهم ترین مصوبات نمایندگان ملت در خصوص آموزش و پرورش عنوان کرد.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از خدمات پنج ساله سالار قاسمی مدیرکل سابق، خیرالله رحمانی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان قزوین معرفی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز