خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول به ایلنا خبرداد:

تخریب 8 خانه و ساباط تاریخی در دزفول/ تخریب کامل خانه خادم الرسول

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۵۵۴

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از تخریب 8 خانه و ساباط تاریخی در این شهرستان بر اثر بارندگی خبرداد.

حجت‌الله آریایی‌نیا در گفت وگو با خبرنگار ایلنا ضمن تایید این خبر گفت: هشت خانه و ساباط تاریخی بر اثر بارندگی‌های اخیر تخریب شدند. چهار ساباط شامل میرزکیان، سلیم، سه در و بنگشتیان دربافت تاریخی دزفول شده‌است و میزان تخریب این ساباط‌ها ۳۰ درصد از سوی کارشناسان مربوطه اعلام شد که از چهار ساباط مذکور، دو ساباط میرزکیان و سلیم ثبت ملی بوده‌اند.
 
وی افزود: همچنین چهار خانه در محله کرناسیان و پیرنظر نیز براثر بارندگی به نام های عرب آسیابان و خادم الرسول مربوط به دوره پهلوی، خانه تاریخی عبدی مربوط به زمان پیش‌تر از پهلوی و خانه حسینوند خانه‌هایی هستند که دچار ریزش شدند.
 
آریایی‌نیا تصریح کرد : میزان تخریب این منازل بین ۳۰ تا۵۰ درصد بوده و خانه خادم الرسول که شب گذشته دچار حادثه شد تقریبا به طور کامل تخریب شد.
 
وی گفت: هیچ‌کدام از خانه‌های آسیب دیده ثبت ملی نبوده و خوشبختانه در هیچ یک از حوادث آسیب جانی به کسی وارد نشده است.
 
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول در پایان افزود: بیش از ۷۰ خانه ثبت ملی و غیره در بافت قدیم دزفول نیاز به مرمت فوری دارند که در صورت عدم دریافت بودجه برای مرمت، با بارندگی‌های آینده باید شاهد تخریب تعداد دیگری از این خانه ها و ساباط ها باشیم.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز