خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خبر داد:

اجرای عملیات پیشگیری و کنترل آفات و بیماری های جنگلی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۸۲۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با اعلام این خبر گفت: عملیات کنترل و مبارزه با بیماری‌ گیاه نیمه انگلی دارواش با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در 2400 هکتار از اراضی منابع طبیعی لرستان در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه مبارزه مکانیکی با گیاه نیمه انگلی دارواش در شهرستان های خرم آباد و کوهدشت انجام می گیرد اظهار داشت: گیاه دارواش به علت داشتن سبزینه، گیاهی نیمه انگلی است که روی درختان جنگلی از جمله بلوط فعالیت می‎کند و به علت نیمه پارازیت و اپی‎فیت بودن می‎تواند فتوسنتز کند.

نجفی تصریح کرد:برای جلوگیری از انتشار این آفت امسال در سطح 2400 هکتار از جنگل‎های استان اقدام به مبارزه مکانیکی شد و این کار به صورت هرس، سوزاندن شاخه ها و سرشاخه های آلوده انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی  و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه خوشبختانه این مبارزه مکانیکی تاثیر بسزایی در جلوگیری از انتشار آن در جنگل‎های منطقه داشته است، افزود: پس از مبارزه با آفت ادامه رشد درختان آلوده به حالت اول خود برگشته و شادابی مطلوبی در تاج درختان مشاهده می‌شود.

نجفی صیانت از جنگل‌های استان را امری ضروری عنوان کرد و یادآور شد: با مشارکت واشاعه فرهنگ حفاظت از جنگل‌ها می توان از خسارت‌های جبران ناپذیر به منابع و عرصه های طبیعی جلوگیری کرد.

 

انتهای پیام/
زهرا شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز