خبرگزاری کار ایران

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی البرز:

آگاهی دهی به کارشناسان و کشاورزان برای استفاده از کودهای زیستی

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۳۸۰

کارگاه آموزشی – ترویجی کاربرد نهاده‌های بیولوژیک و ارگانیک با حضور کارشناسان مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان البرز، معاونت تولیدات گیاهی، کارشناسان مدیریت شهرستان‌ها و کشاورزان در شرکت فن آوری زیستی طبیعت‌گرا ( بایوران) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مریم اکبری، سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد‌کشاورزی استان البرز با تاکید بر اهمیت استفاده از کودهای زیستی، گفت: استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی در دفع آفات بر کسی پوشیده نیست و  برنامه عملکرد ششم با توجه خاص به این مبحث، سعی در اشاعه بهره‌‌مندی از کودهای زیستی را دارد.

وی افزود: مقرر شده با آگاهی‌دهی که به کارشناسان و کشاورزان در این زمینه داده می‌شود محصولات این شرکت در سایت‌های الگویی تولیدی و کانون‌های یادگیری –یاددهی کشاورزان پیشرو و مددکاران ترویجی مورد استفاده قرار گیرد.

تاج الدینی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این کارگاه آموزشی ضمن تاکید بر وظیفه اصلی ترویج در ایجاد ارتباط بین کشاورزان، کارشناسان و پژوهشکده های دولتی و غیردولتی، افزود: استان البرز معروف به استان علم و فن است و پایتخت تحقیقات کشاورزی کشور نیز قلمداد می شود.

 وی همچنین بیان کرد استان البرز، تامین کننده محصولات تازه خوری برای تهران بزرگ است و بحث امنیت غذایی، تولید محصول سالم و پایش مداوم تولیدات گیاهی باید همیشه مورد توجه قرار گیرد. 

تاج‌الدینی افزود: احداث مزارع آموزشی برای آموزش کشاورزان در معرفی کودهای زیستی و عملکرد کمی و کیفی آنها ، نقش بسزایی در اشاعه این موضوع ترویجی دارد.

سلیمان قاسمی، مدیر تحقیق و توسعه پروبیوتیک گیاهی شرکت بایوران نیز با اشاره به تولید محصول زیستی در چهار حوزه زیست محیطی و بهداشتی، پروبیوتیک گیاهی، پروبیوتیک حیوانی و پروبیوتیک انسانی، گفت: شرکت بایوران دارای مجموعه میکروبی با دویست سویه گوناگون در انواع ترکیبات مختلف است که این موضوع با دارا بودن آزمایشگاه‌های مختلف ، منجر شده است تا شرکت بایوران تبدیل به بزرگ ترین و مدرن ترین عوامل زیستی در خاورمیانه شود. 

محمد تبادکانی، عضو تیم تحقیقاتی و بازاریابی شرکت بایوران نیز، به اثرات مضر کودهای شیمیایی در دو صورت حاد (مسمویت و اثرات سوء بر محیط زیست) و مزمن (قرارگرفتن در معرض دُزهای پایین سموم در طولانی مدت و ابتلا به انواع سرطان‌ها) اشاره کرد.

 بعد از کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان  توانستند همراه با اطلاعاتی که از کارگاه کسب کردند از سایت شرکت بایوران نیز بازدید کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز