خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد مرکزی اربعین خبر داد:

استقرار 12هزار اتوبوس برای بازگشت زائران در مرزها/ آماده باش 50 مرکز درمانی در مبادی ورودی

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۶۲۷

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: 12هزار اتوبوس زائرانی را که وارد کشور می‌شوند از نقطه صفر مرزی به پارکینگ ‌ها و سپس به شهرهای مقصد منتقل می ‌کنند.

به گزارش ایلنا، شهریار حیدری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تغییرات آب و هوایی و لزوم توجه به نکات بهداشتی و هواشناسی 50 درمانگاه در مرزها مستقر شده تا در صورت لزوم زائران بتوانند از خدمات درمانی این مراکز استفاده کنند.

وی تاکید کرد: توصیه می‌کنیم زائران تنها به درمانگاه‌های رسمی و دارای تابلو مراجعه کرده و از کسی دارو قبول نکنند.

حیدری با بیان اینکه استقبال زائران از حضور در پیاده ‌روی اربعین حسینی، امسال قابل توجه بود، گفت: نام‌ نویسی برای پیاده‌روی اربعین امسال 10 روز دیرتر از سال گذشته آغاز شد اما در مدت مشابه، امسال آمار متقاضیان زائران اربعین با سال گذشته برابری می‌کند.

وی یادآور شد: تمامی امکانات برای بازگشت زائران فراهم شده و برای جابجایی زائران اربعین از نقطه صفر مرزی تا پارکینگ‌ها و از پارکینگ‌ها تا شهرهای مقصد وسایل حمل و نقل عمومی پیش‌بینی شده است.

حیدری با بیان اینکه امکانات در مرزهای شلمچه و چذابه کمتر از مرز مهران در ایلام نیست، خاطر نشان کرد: اکنون رفت و آمد زائران در مرز مهران روان است اما ورود زائران بسیاری بیشتر از خروج آنها است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به لزوم مدیریت بازگشت زائران، گفت: تمامی امکانات را فراهم کرده‌ایم، به طوری که حتی اگر زائران با همان درصدی که از مرزها رفتند، در این ایام وارد کشور شوند، مشکلی نخواهیم داشت.

مرز بین المللی مهران یکی از مهم ترین کانون های تردد زائران به عتبات عالیات محسوب می شود و در ایام اربعین پارسال بیش از چهار میلیون زائر از این مرز تردد کردند.

بیش از 65 درصد زائران اربعین حسینی امسال از طریق مرز مهران عازم کربلای معلی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز