خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای کرمانشاه خبرداد:

دستگیری مزاحم اینترنتی دختر کرمانشاهی / ارسال تصاویر غیراخلاقی از طریق تلگرام

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۸۶۲

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از دستگیری فردی که اقدام به ارسال تصاویر و فیلم های غیر اخلاقی برای دختر کرمانشاهی ایجاد مزاحمت کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ علی کریمی اظهار داشت: زن جوانی به این پلیس مراجعه و اعلام کرد شخصی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به ارسال پیام‌های توهین آمیز به همراه تصاویر و فیلم‌های مستحجهن برای وی می‌کند که این موضوع باعث ایجاد آزار روحی، روانی و مشکلات خانوادگی برای ایشان شده است. لذا در این راستا پرونده‌ای تشکیل و در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری موضوع مطروحه اقدام و با بکارگیری شگردهای فنی و پلیسی متهم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی نام‌برده را دستگیر کردند.

سرهنگ کریمی گفت: در تحقیقات مقدماتی این اتهام را انکار کرد اما پس از مواجه شدن با دلایل، مدارک و مستندات موجود در پرونده بذه انتسابی معترف و اعلام داشت نام کاربری تلگرام شاکیه را به نام یک فرد با مشکلی اخلاقی از طریق یک فرد ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام دریافت کرده است به همین دلیل اقدام به ارسال محتوای غیر اخلاقی برای وی کرده و حال از کار خود پیشمان است.

این مسئول انتظامی بیان کرد: زمانی که متهم با شاکیه روبرو شد متوجه شد وی از آشنایان نزدیکش بوده و ناخواسته برای ایشان ایجاد مزاحمت کرده است.

سرهنگ کریمی گفت: از کاربران فضای مجازی توصیه می‌کنیم زمانی که قصد ارسال محتوای نامناسبی برای فردی را دارید یک لحظه تصور کنند وی از آشنایان و یا خانواده خودشان هستند آیا باز هم محتوا را ارسال می‌کنید؟ یا اینکه دوست دارید شخصی برای اعضای خانواده شما همچنین محتوایی ارسال کنند؟ مسلماً پاسخ شما منفی است لذا از شهروندان درخواست دارم از ارسال محتوای نامناسب برای دیگران خودداری کنند. 

وی در ادامه تاکید کرد: مزاحمت به هر شکلی در فضای مجازی جرم بوده و عدم آگاهی از متن قانون جرایم رایانه‌ای از سوی کاربرانی که به فعالیت‌های مخرب و مجرمانه در فضای سایبر می‌پردازند رافع مسئولیت آنها نیست. همچنین به استفاده کننده از فضای مجازی توصیه می‌شود از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده نمایند چون محیطی مناسب برای خانواده‌ها دارد و کاربران می‌توانند با خیالی راحت و آسوده از آن استفاده کنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه در پایان گفت: به پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و آنها می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.cyerpolice.ir بخش مرکزی فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز