خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور کرمانشاه خبرداد:

16 کشته و مجروح در محور پاوه-روانسر/ یک طرفه شدن غیراصولی عامل سقوط مینی‌بوس

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۱۱۰

رئیس پلیس راهور کرمانشاه از کشته و مجروح شدن 16 نفر در تصادف محور پاوه-روانسر خبرداد و گفت: یک طرفه شدن مسیر حرکت و الزام به تردد در داخل شهر ناوگان برون شهری عامل سقوط مینی‌بوس بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ فضل‌اله شیری گفت: ساعت 17:25 سوم آبان‌ماه جاری یک دستگاه مینی‌بوس از سمت شهرستان پاوه به طرف روانسر در تردد بود که توجه به یک طرفه شدن غیراصولی و الزام به تردد اجباری وسایل نقلیه از داخل شهر شاهو خودروی مینی‌بوس هم پس از طی جاده و پیچ و خم و ورود به خیابان مرکزی و دارای شیب و پیچ مکرر از مسیر اولیه خارج  و از پرتگاه وارد حفاظ ایمنی استاندارد سقوط می‌کند.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه در محل دو نفر کشته و 14 نفر مصدوم شدند که در بیمارستان تعداد کشته‌ها به 3 نفر افزایش یافته است و 5 نفر از مصدومان به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند و در حال حاضر 8 نفر مصدوم در بیماستان بستری هستند.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه در ادامه گفت: کارشناسان محلی به محل حادثه اعزام و به بررسی آثار و علائم صحنه تصادف شرایط و وضعیت معبر پرداختند لیکن به جهت بررسی بیشتر کارشناسان شورای تصادفات استان در حال بررسی همه جانبه چگونگی شکل‌گیری علل و عوامل و زمینه‌های بسترساز وقوع سانحه هستند که متعاقبا اعلام خواهند کرد.

وی در خصوص علت این حادثه تصریح کرد: آنچه در خصوص این سانحه قابل ذکر است اولا در گسترش معابر و حوزه‌های شهری صرفا نباید به آسفالت و جدول‌کشی اکتفا کرد بلکه باید بر اساس اصول فنی طراحی، ساخت و تجهیز معابر بر اساس شاخه‌ها و درجه فنی الزامات و ضروریات ایمن‌سازی و آرام‌سازی تردد معابر شهری اقدام کرد که مسئولیت ذاتی و جزو تکالیف قانونی شهرداری‌ها است. دوما بر اساس اصول علمی و فنی حمل و نقل ترافیک و ظرفیت‌پذیری ایمن معابر اولویت به تفکیک و جلوگیری از تداخل حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری است که به همین منظور کنارگذرهای ایمن پیشنهاد و احداث می‌شود.

شیری ادامه داد: متاسفانه در این معبر با یک طرفه کردن غیراستاندارد و غیرایمن وسایل نقلیه را از سمت پاوه به شهر روانشهر به ناچار از داخل شهر شاهو عبور داده می‌شود بدون آنکه به ایمن سازی زیرساخت‌ها توجه شود و در این مکان با وجود شیب غیراستاندارد توام با پیچ‌وخم‌های مکرر در ورودی شهر علاوه بر استهلاک قطعات سیستم ترمز با وجود نیروی گریز از مرکز غالب باعث تمایل به خروج وسایل نقلیه از مسیر حرکت اولیه می‌شود بدون اینکه پیش بینی مدیریت سرعت،آرام‌سازی تردد، نصب علائم و تجهیزات و ایمن‌سازی پرتگاه‌ها و سایر ضروریات و الزامات ایمنی به عمل آید. 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز