خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

عبور 60 درصد زائران اربعین از مرز مهران/ آماده‌باش به کمیته‌های امنیتی و انتظامی منطقه

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۵۸۱

معاون سیاسی استانداری ایلام با اشاره به اهمیت مرز مهران در تردد زائرین اربعین گفت: از اول ماه صفر تاکنون 60 درصد زائران اربعین از مرز مهران به خاک عراق تردد کرده‌اند.

محمد نوذری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از اول ماه صفر تاکنون 60 درصد از زائران اربعین از مرز مهران به سمت کربلای معلی تردد داشته اند.

وی با اشاره به تمهیدات لازم از سوی کمیته‌های مختلف امنیتی و انتظامی در این استان در ایام اربعین گفت: تمامی دستگاه های امنیتی و انتظامی نهایت تلاش خود را به کار گرفته اند که زائران با امنیت کامل در این مرز برای ورود و خروج به خاک عراق تردد کنند.

مدیر قرارگاه اربعین مهران گفت: مرز مهران به دلیل اینکه در غرب کشور نزدیک ترین مرز خاکی به کشور عراق است و همچنین امکانات زیر ساختی مناسب پرترددترین مرز کشور محسوب می شود.

عبور 60 درصد زائران اربعین از مرز مهران/ آماده‌باش به کمیته‌های امنیتی و انتظامی منطقه

صابر جعفری مدیر روابط عمومی فرمانداری مهران درباره وضعیت شهرستان مهران و تردد زائران از این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: با تقویت زیرساخت‌های شهر مهران امسال شرایط مناسبی برای زائران اربعین فراهم شده و امیدوارم امسال خدمات رسانی مطلوبی به زائران اربعین ارائه شود.

جعفری ادامه داد: کنار گذر غربی شهرستان مهران با اعتباری بالغ 15 میلیارد تومان برای تسهیل در تردد این مرز و مشکلات ترافیکی داخل شهر مهران ساخته شد. این کنار گذر به طول 12 متر هم اکنون آماده بهره‌برداری است و هر لحظه که لازم باشد بازگشایی می‌شود.

وی عنوان کرد: پارکینگ‌های مجازی داخل شهر مهران احداث شده و پارکینگ بزرگ اربعین با ظرفیت 60 هزار خودروی سواری در 5 کیلومتری این شهر برای زائران آماده است و اتوبوس‌هایی در این منطقه مستقر هستند تا بلافاصله زائران را به سمت مرز منتقل کنند.

جعفری ادامه داد: در مرز مهران تمامی نیروهای امدادی، اورژانس 115، نیروی انتظامی و راهور مستقر هستند و چندین بالگرد در این منطقه به طور آماده‌باش برای امدادرسانی به رائران استقرار یافته اند.

وی در باره وضعیت مدارس شهرستان مهران در ایام اربعین اظهار داشت: مدارس این شهرستان امروز به دلیل طوفان شب گذشته در نوبت صبح تعطیل شدند و تا جایی که امکان داشته باشد نهایت تلاش‌مان را بکار خواهیم گرفت تا این مدارس در ایام اربعین تعطیل نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز