خبرگزاری کار ایران

فرج‌علی امیری خبر داد:

ممنوعیت پنج ساله کشت محصولات آب‌دوست در کوهدشت

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۸۴۷

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت گفت: کشت چغندرقند، ذرت، سیب‌زمینی و هندوانه به‌مدت پنج سال در دشت‌های کوهدشت ممنوع شد.

به گزارش ایلنا، فرج‌علی امیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اقدام برای جلوگیری از مشکلات تأمین آب شرب و کشاورزی در کوهدشت انجام می‌شود. همچنین با هدف تقویت و تغذیه سفره‌های آبخوان دشت و با هماهنگی مسئولان استانی و شهرستانی مصوباتی در شورای حفاظت از آب کوهدشت اخذ شده است.

وی افزود: اجرای کشت‌های صیفی و سبزی فقط در اراضی حاشیه رودخانه سیمره و مناطق تحت پوشش ایستگاه‌های پمپاژ آب کوره دشت اولادقباد، کلین، دیلاوند، چم کوشک طولابی ، درب گنبد و اراضی همجوار در منطقه رودبار کوهنانی خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت ادامه داد: توسعه کشت‌های پاییزه از جمله کلزا، چغندرقند پاییزه، گلرنگ، کشت انتظاری حبوبات در تناوب با غلات در شهرستان کوهدشت کشت می شود و با کارخانه های قند استان و استان‌های همجوار عدم انعقاد قرارداد با چغندرکاران انجام شده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی شهرستان کوهدشت را تهدید می کند و کشاورزان باید با اداره جهاد همکاری کنند، بیان کرد: کشت چغندرقند پاییزه نیاز آبی کمتری دارد و گیاهان استراتژیکی مانند کلزا و گیاهان دارویی نیز به عنوان محصولات جایگزین به کشاورزان پیشنهاد شده است.

امیری با تأکید بر اینکه کلزا در اواخر شهریور کشت می شود، گفت: کشاورزان باید به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند و گیاهان دارویی نیز با توجه به بحران آب در شهرستان کوهدشت و با استفاده از آبیاری قطره‌ای می‌تواند جایگزین مناسبی برای کشت‌های آبدوست در این شهرستان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز