خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد خبر داد:

اختصاص۲ میلیارد تومان برای تعمیر تالار فخرالدین اسعد گرگانی

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۳۳۰

وزیر ارشاد ازاختصاص ۲ میلیارد تومان برای تعمیر تالار فخرالدین اسعد گرگانی خبر داد

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی عصر امروز در دیدار با اصحاب فرهنگ استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: سالن فخرالدین اسعد گرگانی نماد هنر و فرهنگ گلستان است و به عنوان نوستالوژی نیاز به تغییرات مناسبی دارد  و دو میلیارد تومان برای شروع تعمیرات به آن اختصاص یافت. این نقطه شروع خواهد بود و به زودی هنرمندان آن را به شکل مناسبت‌تری خواهند دید.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا به نقطه عمل برسیم و حوزه های دیگری برای منابع فرهنگ و هنر باز شود زیرا ظرفیت فرهنگ ایران قابل توجه است. دانشجویان زیاد و هنرمندان فراوانی جزو خانواده فرهنگ و هنر است و باید تلاش کنیم تا به آنها کمک شود.

وزیر ارشاد اظهار کرد: خانواده هنر، رسانه و دین دایره بزرگی دارد و حجم وسیعی از انجمن‌های حوزه‌های مختلف داریم و منابع ما محدود است و باید تلاش شود و هنرمندان مطالبه کنند تا رقم بودجه اختصاصی به فرهنگ و ارشاد افزایش یابد.

صالحی با بیان اینکه این رقم شایسته هنر کشور نیست، گفت: در کنار آن باید فعال‌سازی بانکی و خصوصی برای فعالیت‌های هنری صورت بگیرد.

صالحی یادآور شد: امسال مشاغل فرهنگی و هنری تعریف روشن خود را پیدا کرد و توانستیم برای حمایت ۱۶ هزار شغل فرهنگی، دو هزار میلیارد تومان مورد موافقت سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت تا بانک ها بتوانند به آن کمک کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که گلستان در این زمینه برای جذب اعتبار موفق عمل کند.

وی گفت: سال گذشته ۱۰۰ سینما در کشور توسط بخش‌خصوصی ساخته شده و ۱۰۰ سینمای دیگر هم امسال ساخته خواهد شد.

طبق گفته صالحی تبدیل کردن خانه‌های میراثی به خانه فرهنگ و هنر در کشور در حال پیگیری است.

وزیر همچنین ارشاد متذکر شد: سعی می‌کنیم تا بودجه‌ای برای جشنواره‌های بومی تخصیص دهیم و گالری‌ها و سالن‌‌های اجرای نمایش برای هنرمندان شهرستانی هم آماده خواهیم کرد.

صالحی در پایان گفت: همچنین در صنعت‌پوشاک اقوام ظرفیت گلستان را هم لحاظ خواهیم کرد و در موسیقی فولکلور باید سرمایه‌های انسانی حفظ شوند. دو میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان آگهی گلستان در سال گذشته بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز