خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام مظفری:

تمام باغ‌شهرهای زنجان غیرمجازند/ کمر کشاورزی استان زنجان را شکسته‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۹۲۳

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ باغ‌شهر در زنجان وجود دارد که همه آنها غیرمجازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن مظفری در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد: از مهمترین معضلات استان در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال موضوع باغ‌شهرها، چاه‌های غیرمجاز و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و عدم مدیریت مبلمان‌شهری است.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال ضمن تقدیر از توجه ویژه رئیس کل دادگستری استان زنجان به موضوع حقوق بیت‌المال و مغتنم شمردن حضور وی در استان تاکید کرد: استان زنجان با مشکلات عدیده‌ای در حوزه بیت‌المال روبه روست که البته در تمام جلسات کلان و استانی به معضلات مذکور اشاره و با صدای رسا علل این معضلات و راهکارهای برون‌رفت از آن را اعلام کرده‌ایم که همین فریاد بیانگر عمق فاجعه است.

حجت‌الاسلام مظفری افزود: استان زنجان به لحاظ مساحت جزو استان‌های کوچک است ولی متاسفانه در رابطه با آمار باغ‌شهرها جزو استان‌های اول کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 50 باغ‌شهر در زنجان وجود دارد که همه غیرمجازند و همین موضوع کمر کشاورزی استان را شکسته و برخی افراد سودجو با خرد کردن غیرقانونی اراضی یک‌شبه به سودهای میلیاردی رسیده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان ضمن اعلام هشدار به مسؤولان ذی‌ربط نسبت به عواقب و تبعات منفی رشد قارچ‌گونه باغ‌شهرها بیان کرد: اکثر شرکت‌های تعاونی ادارات و سازمان‌ها و افراد ذی‌نفود و فرصت‌طلب اقدام به ساخت باغ‌شهر کرده‌اند. متاسفانه ارگان‌های متولی در این حوزه نظارت کافی نداشته‌اند و الان شاهد این معضل هستیم که کل اطراف شهر زنجان را باغ‌شهرها احاطه کرده که بی‌تردد در پیشرفت آینده استان به‌ویژه در حوزه شهرسازی با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی موضوع بسیار مهم دیگر داخل در حوزه حقوق بیت المال را مقابله با چاه‌ها غیر مجاز اعلام کرد و افزود: جای تاسف است که در استان روزانه به‌طور میانگین به میزان 77 سانتی‌متر از منابع آب‌های زیرزمینی کاسته می‌شود، منابعی که برای هر متر ارتفاع آن قرن‌ها زمان نیاز است که با این شرایط آب منطقه‌ای باید با جدیت نسبت به پلمب و پر کردن چاه‌های غیرمجاز اقدام کنند.

حجت‌الاسلام مظفری با اشاره به اینکه عدم اقدام در این زمینه هیچ توجیهی ندارد، گفت: باید قبل از عید کل چاه‌های غیر مجاز پر شود چون ما میراث‌دار و پاسخگوی نسل‌های آینده هستیم.

وی ادامه داد: یکی از دلایل مهم افزایش حفر چاه‌های غیر مجاز مصوبه ناپخته مجلس وقت شورای اسلامی بود که منجر شد شبانه صدها چاه غیرمجاز در مناطق مختلف حفر شود.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه بی‌تردید منابع آب سرمایه آیندگان محسوب شده و ما میراث دارد و نگهدار آن هستیم، گفت: هرگونه بی‌توجهی در این حوزه خیانت به جامعه و نظام است لذا کما فی‌السابق به‌طور قاطع به شرکت آب منطقه‌ای اعلام می‎شود تا به سرعت و بی‌تعلل نسبت به پر و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز اقدام کند و در این مسیر به‌هیچ‌وجه نبود اعتبار و هر مضووع دیگر غیر قابل توجیه خواهد بود.

حجت‌الاسلام مظفری آلایندگی و تخریب محیط زیست را از دیگر معضلات مهم استان زنجان اعلام کرد و افزود: در رابطه با آلایندگی برخی کارخانجات بزرگ استان بارها در جلسات مختلف هشدار داده شده و در این خصوص مکاتبات متعددی با مراجع ذی‌ربط در رأس با استاندار محترم صورت گرفته است.

وی در ادامه به معضل وجود ساخت‌وسازهای غیرمجاز و نامتوازن بودن در حوزه شهرسازی اشاره کرد و گفت: در حوزه مبلمان‌شهری استان زنجان مشکلات زیادی ناشی از بی‌توجهی و کم‌کاری مسئولان و متولیان امر شهرسازی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز