خبرگزاری کار ایران

در دیدار نمایندگان با فرماندار جدید پردیس مطرح شد؛

دستور رسیدگی به وضعیت زمین‌های فاقد سند و آب‌شرب در شهرستان پردیس/ سرگردان کردن مردم کار درستی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۹۶۰

اولین جلسه شورای اداری پردیس با حضور فرماندار جدید و دو نماینده مردم تهران در مجلس برگزار شد

به گزارش ایلنا از پردیس، سید فرید موسوی و فاطمه سعیدی نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس امروز در اولین شورای اداری این شهرستان با فرماندار جدید پردیس دیدار و گفتگو کردند.

سید فرید موسوی نماینده مردم تهران در این جلسه با تاکید بر پیگیری جدی طرح‌‌های هادی در شهرستان پردیس گفت: طرح‌های هادی شهرستان پردیس سال‌هاست مورد بازنگری قرار نگرفته و برخی دهیاران با مشکلات زیادی روبرو هستند.

وی افزود: بودجه برخی روستاها که دهیاری ندارند به دست فرمانداری سپرده شده که مبلغ قابل توجهی است و امیدواریم فرماندار جدید پردیس این بودجه را در مسیر درست خود سرازیر کند.

**بلاتکلیفی  زمین‌های شهرستان پردیس

فرید موسوی نماینده مردم پردیس در مجلس نیز با اشاره به وضعیت بلاتکلیف برخی زمین‌ها در شهرستان پردیس گفت: حدود ۵ هزار نفر از افرادی که سند زمین‌های طلایی اصطلک را دارند در وضعیت بلاتکلیفی به‌سر میبرند و هرچه زودتر باید به وضعیت این افراد رسیدگی شود.

وی با اشاره به وضعیت منطقه اوزون‌تپه که شرایط مشابهی دارد گفت: ساکنان این منطقه نیز وضعیت اسکان مشخصی ندارند و بنا بود منطقه برای تخلیه و جابجایی این افراد مشخص شود که پس از گذشت چند ماه از تخلیه این منطقه هنوز تصمیم مشخصی گرفته نشده است‌.

سخنگوی فراکسیون ورزش و جوانان نیز اظهارداشت: تاکنون با همکاری  اداره ورزش و جوانان شهرستان تلاش شده حرکت‌های ورزشی مناسبی برای ورزش جوانان انجام شود که درصددیم اقدامات گسترده‌تر شود‌.

وی با اشاره به شرایط سخت کنونی در جامعه اظهار داشت: باید در  هر شرایط بخصوص شرایط سخت کنار هم بایستیم و با همدلی مسائل رو با هم حل کنیم و  مردم در این زمان‌ها بیش از همیشه از ما انتظار دارند.

** گذشته را بازنگری کنیم

موسوی با تاکید بر نیاز به بازنگری عملکرد مسئولان در گذشته خاطرنشان کرد: بسیاری از ما باید برگردیم و نگاهی به عملکردمان در گذشته بیندازیم و برخی موارد را اصلاح کنیم. این به معنای این نیست که آن عملکرد اشتباه بوده بلکه بر حسب نیازها و شرایط امروز باید پاسخگو باشیم و تصمیم بگیریم.

**مسئولان جدی‌تر باشند

نماینده مردم در خانه ملت گفت: مردم صاحبان اصلی این نظام و کشورند و سرگردان کردن مردم کار درستی نیست و متاسفانه گاهی ما نمایندگان گزارش‌هایی دریافت می‌کنیم که خبر از بلاتکلیف گذاشتن مردم توسط ادارات و مسئولان است که این مساله میان مردم و مسئولان نظام دیوار بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه نتوانسته‌ایم گزارش‌های خوبی به مردم ارائه بدهیم، گفت: کوتاهی‌های مسئولان خودش را در جاهای دیگه نشان می‌دهد و این عواقب خوبی برای کشور و مسئولان ندارد.

**مسکن‌مهر پردیس مسئله‌ای ملی شده

فاطمه سعیدی نماینده مجلس با تبریک به فرماندار جدید با اشاره به اهمیت تکمیل و تحویل هر چه سریع‌تر پروژه مسکن‌مهر پردیس گفت: بحث مهمی که مورد سوال و توجه مردم هست و مردم از ما نمایندگان می‌خواهند پیگیری کنیم تحویل خانه‌های مسکن مهر است.

وی با بیان اینکه مسکن‌مهر پردیس مساله‌ای ملی و حیثیتی برای دولت شده، گفت: مردم برای اینکه صاحب یک سقف شوند فرش زیرپای خود را فروخته‌اند. این افراد به سختی پول خانه‌هایشان را جور کرده‌اند و ما امروز برابر آنها مسئول هستیم.

** جای خالی بانوان در شورای اداری شهرستان پردیس

عضو کمیسیون بانوان مجلس با تاکید بر به‌کارگیری زنان و جوانان در ادارات و سیستم‌های کاری خطاب به فرماندار جدید پردیس گفت: متاسفانه در جمع مدیران اداری شهرستان پردیس جای بانوان خالی است و از فرماندار درخواست می‌کنیم بیش از قبل از توانایی‌ها و استعدادهای بانوان شهرستان استفاده کنند.

عضو کمیسیون آموزش درباره وضعیت مدارس پردیس گفت: از رئیس اداره آموزش پرورش خواسته‌ایم کمبود امکاناتی که دارند را ارائه دهند بخصوص با توجه به افزایش ساکنان مسکن‌مهر و وجود تعداد زیادی از اتباع بیگانه در این شهرستان به وضعیت تحصیلی آنها باید بیشتر رسیدگی شود.

**آب پردیس هنوز آلوده است

فاطمه سعیدی نماینده مردم تهران نیز با بیان اینکه آب‌شرب بخشی از مناطق پردیس هنوز آلوده است، گفت: آب منطقه سعیدآباد هنوز  آلوده است و بخش‌های دیگری مناطق روستایی پردیس مشکل تامین آب‌شرب دارند. ما نمایندگان تهران اعلام آمادگی می‌کنیم که به حل مسائل شهرستان کمک کنیم.

** پردیس بیمارستان دولتی ندارد

سعیدی در ادامه با اشاره به جلسات متعدد با وزارت‌بهداشت درباره وضعیت درمانی مردم این شهرستان گفت: مساله بیمارستان پردیس در وزارتخانه مطرح شده و ما قول‌هایی را هم از افراد می‌گیریم  ولی در عمل اتفاق خاصی نیفتاده و وجود یک بیمارستان دولتی با توجه به جمعیت زیاد پردیس ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از پردیس، اولین نشست شورای اداری پردیس با حضور حقیقی فرماندار جدید این شهرستان و دو نماینده شهرستان پردیس با طرح و گفت‌وگو درباره مشکلات مهم شهرستان و معرفی روسای ادارات شهرستان به پایان رسید.

گزارش از نسا زارع

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز