خبرگزاری کار ایران

به دنبال کاهش ۱۸ درجه‌ای دمای هوا؛

نخستین برف پاییزی در راه اردبیل/ احتمال بارش 2 متری برف در ارتفاعات

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۶۷۲

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا در استان اردبیل از پیش‌بینی بارش نخستین برف پاییزی طی روزهای آینده در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی دولتی‌مهر گفت: به دنبال افت محسوس دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۸ درجه در سطح استان اردبیل و همچنین طبق پیش‌بینی آخرین نقشه‌های هواشناسی تا روز یکشنبه شاهد ریزش هوای سرد و احتمال بارش برف خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت پنجشنبه هفته گذشته سامانه سرد و بارشی به استان وارد شده است، افزود: سامانه مذکور تا یکشنبه هفته آینده ناپایداری‌هایی را در نقاط مختلف استان رقم می‌زند که در این مدت هوای ابری و مه‌آلود همراه با کاهش دید به ویژه در نواحی منتهی به استان گیلان مشهود خواهد بود و از همشهریان و مسافران درخواست می کنیم تا به هنگام عبور از جاده‌های کوهستانی نکات ضروری ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: افت محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۸ درجه سلسیوس از روز جمعه آغاز شده و تا یکشنبه ادامه خواهد یافت و تأثیرپذیری کاهش دما در مناطق مرکزی و جنوبی استان بیشتر از سایر مناطق خواهد بود.

دولتی‌مهر با اشاره به اینکه بارش باران تا عصر شنبه در نواحی منتهی به استان گیلان شدیدتر خواهد بود، ادامه داد: احتمال بارش برف در ارتفاعات بالای ۲ هزار متری استان وجود داشته و در این مدت وزش بادهای تند تا نسبتا شدید ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت نیز پیش‌بینی‌ می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت : در این مدت هوای ابری و مه‌آلود همراه با کاهش دید به ویژه در نواحی منتهی به استان گیلان مشهود خواهد بود و از همشهریان و مسافران تقاضامندیم تا به هنگام عبور از جاده‌های کوهستانی نکات ضروری ایمنی را رعایت کنند.

دولتی مهر تصریح کرد : پیش‌بینی می شود این جو ناپایدار تا فردا در استان ادامه یابد و موجب وزش بادهای تند با سرعت ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت در مناطق مرکزی استان نیز شود .

در پی این کاهش دما خانواده های مناطق سردسیر استان به استفاده از بخاری و وسایل گرمایشی روی آوردند و هموطنان‌مان مجبور به استفاده از لباس های گرم شدند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز