خبرگزاری کار ایران

هشدار سیلاب با توجه به بارش شدید باران در گیلان/ کاهش 10 تا 15 درجه‌ای دما / اعلام وضعیت نامناسب برای صیادان ودریانوردان

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۳۷۰

بارش شدید باران ، وزش شدید باد و کاهش محسوس دما از عصر امروز- جمعه 13 مهرماه جاری - در گیلان آغاز می شود.

به گزارش ایلنا، محمد دادرس گفت : با تقویت تدریجی سامانه هوای سرد و ناپایدار بارش شدید باران ، وزش شدید باد با سرعت 60 تا 72 کیلومتر برساعت و کاهش محسوس دما از عصر امروز در گیلان آغاز خواهد شد.

دادرس افزود : دما هم به تدریج 10 تا 15 درجه کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه سامانه هوای سرد و بارشی دست کم تا ظهر شنبه در گیلان فعال است گفت : مه آلود بودن هوا ، رعد و برق ، طوفانی بودن دریا از دیگر پدیده های جوی در این مدت است.

مدیرکل هواشناسی گیلان درخصوص آبگرفتگی معابر عمومی ، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها ، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و همچنین رانش و لغزش زمین هشدار داد و گفت : احتمال شکستگی و سقوط درختان و وارد شدن خسارت به تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

دادرس با بیان اینکه امروز و شنبه ارتفاع موج در دریای خزر به 2 و نیم تا 3 متر می رسد افزود : وضعیت دریا برای فعالیت های دریانوردی و صیادی مناسب نیست.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد از استقرار در حاشیه و حریم رودخانه ها، مسیل ها، مناطق مرتفع و از پارک کردن خودروها در کنار رودخانه ها و زیر درختان خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز