خبرگزاری کار ایران

فرماندار سرخه:

6 طرح اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در سرخه اجرا شد

کد خبر : ۶۷۶۰۷۸

فرماندار سرخه از اجرای شش طرح اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۷۰ درصد تعهدات ایجاد اشتغال طی شش‌ماهه نخست محقق شده است.

به گزارش ایلنا، علی‌محمد مؤیدی‌زاده در جلسه کارگروه اشتغال سرخه به میزبانی فرمانداری این شهر ضمن بیان اینکه تاکنون شش طرح اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در سرخه اجرا شده است، ابراز داشت: در این طرح‌ها اعتباری بالغ‌ بر ۳۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت و برای ۲۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات روستایی و عشایری فرصت مناسبی برای ایجاد رونق اقتصادی در مناطق کم برخوردار است، افزود: تاکنون ۱۹ طرح اشتغال‌زایی در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری با اعتبار بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل این شهرستان معرفی‌شده‌اند.

فرماندار سرخه به تشریح عملکرد کارگروه اشتغال شهرستان پرداخت و ابراز داشت: از ۲۷۵نفر سرانه پیش‌بینی‌شده اشتغال برای سال جاری، ۱۴۱ نفر آن برای شش‌ماهه نخست سال جاری در نظر گرفته‌شده است.

وی در ادامه توضیح داد: در سطح شهرستان سرخه حدود ۲۵۲ نفر اشتعال طی شش‌ماهه نخست سال جاری ایجادشده است که به نسبت مدت مشابه سال قبل افزایش ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مؤیدی‌زاده با تاکید بر این مطلب که روستاها نیروی محرکه اقتصاد کشور هستند، افزود: طرح اشتغال‌زایی روستایی و عشایری می‌تواند علاوه بر اشتغال جوانان روستایی، با تقویت و توسعه اقتصاد روستا زمینه را برای بازگشت دوباره روستاییان آماده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز