خبرگزاری کار ایران

بررسی مشکلات بیمارستان امام خمینی در شورای شهر کرج ؛

لایحه حل مشکل پرسنل 6ماه است بلا تکلیف مانده / بی‌خود جمع می‌شویم، شهرداری ما را جدی نمی‌گیرد/ بی‌تفاوتی استانداری وشهرداری نسبت به وضعیت پرسنل

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۵۷۴

درپی اعتراض روزهای گذشته کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج نسبت به عدم دریافت حقوق در 11 ماه گذشته ، شورای شهر کرج در جلسه‌ امروز شورا بر رفع مشکلات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نود و یکمین جلسه شورای شهر کرج و در نطق پیش از دستور این جلسه بعضی از اعضا این موضوع را مطرح و بر رفع مشکلات این مرکز درمانی و پرداخت حقوق معوقه پرسنل، تاکید کردند. 

غدیر مهدوی، عضو شورای شهر کرج با اشاره به بازدید میدانی خود از بیمارستان امام خمینی کرج، گفت: در این مرکز درمانی، فضای عجیب و غریبی حاکم شده است که واقعا تاسف بار است. 

وی افزود: در بین پرسنل بیمارستان، افرادی را دیدم که آگهی فروش کلیه خود را در دست داشتند. بعضی از اختلافات خانوادگی شان گفتند که گاهی به دلیل پرداخت نشدن حقوق، کار به جدایی کشیده شده است. 

مهدوی با اشاره به جو عصبی و روانی حاکم بر بیمارستان، گفت: حدود 500 پرسنل بیمارستان، 11 ماه حقوق دریافت نکردند و حتی برای کمترین خرید مایحتاج فرزندان محصل خود، توانایی ندارند.

عضو شورای شهر کرج، تاکید کرد: بیمارستان به عنوان مرکز درآمدزایی، قابلیت خوبی دارد چراکه با وجود 40 میلیارد تجهیزات به روز خریداری شده که بخش عمده آن هنوز باز نشده، می تواند با مدیریت درست به درآمدزایی خوبی دست پیدا کند.

مهدوی با اشاره به 140 تخت بیمارستان امام خمینی، گفت: در حال حاضر حدود 2/5 درصد از ظرفیت این بیمارستان، فعال است و بخش های مهم و تخصصی، تعطیل شده است.

این عضو شورا به نقل از رئیس بیمارستان، خاطرنشان کرد: بعضی از تجهیزات بیمارستان امام خمینی نه تنها در شهر و استان بلکه در کشور به تعداد اندکی وجود دارد ولی همه این امکانات، معطل تصمیم درست است.

مهدوی گفت: طبق برآوردی که داشتم این بیمارستان روزانه می‌تواند 3 تا 4 میلیارد تومان درآمد داشته باشد در حالی که در حال حاضر ماهانه 300 میلیون تومان درآمد دارد که سوء مدیریت، وضعیت این بیمارستان را با مشکل روبرو کرده است.

وی با عنوان اینکه شهردار، فرماندار و استاندار می توانند به این مرکز درمانی کمک کنند، ادامه داد: لازم است در برنامه کوتاه مدت، مطالبات بیمه و چند ماه از حقوق پرداخت شود که از اعتراضات بیشتر پرسنل و مشکلات آنها تا حدودی کاسته شود.

مهدوی افزود: برای اهداف میان مدت لازم است با سپرده شدن مدیریت به دنبال مدیریت بهینه بود و با شروع بکار این بیمارستان، بیماران به سمت آن خواهند آمد و درآمدزایی انجام می شود.

استانداری کمک کند

عباس زارع، رئیس بیمارستان گفت: در ارتباط با مشکلات بیمارستان امام خمینی چندین نامه دریافت کردیم برای همین تصمیم گرفتیم با کمک استانداری این مساله هرچه زودتر بررسی شود.

وی افزود: در اسفند ماه نیز لایحه‌ای داده شده که گزارش دقیقی از وضعیت حقوقی و مالی ارائه کنیم که انجام نشد.

شهرداری تذکرات را جدی نمی گیرد

احد رسولی، عضو شورای شهر کرج، گفت: در مورد وضعیت بیمارستان امام خمینی در هفتادمین جلسه شورا مورخ 10 تیرماه سال جاری، تذکر دادم و خواستم که گزارش کامل ارائه شود.

وی افزود: با توجه به اینکه سهم عمدهای از سهام بیمارستان برای شهرداری کرج است، مشکلات باید از طریق شهرداری دنبال شود.

رسولی خاطرنشان کرد: میزان بدهی هر یک از پرسنل، نمایندگی قانونی هیئت امنا و انجام حسابرسی از جمله مواردی بود که طی تذکر مطرح شده عنوان کردم اما مورد توجه شهرداری قرار نگرفت.

وی از عدم توجه شهرداری و نداشتن پاسخ کافی شهردار در مورد تذکرات اعضا شورا، انتقاد کرد و گفت: ظاهرا ما فقط برای خودمان جمع می شویم و تذکر می دهیم اما هیچ پاسخی از شهرداری دریافت نمی کنیم. 

شهرداری سهامدار نیست

محمدرضا احمدی نژاد، سرپرست شهرداری کرج در مورد این موضوع گفت: شهرداری کرج به طور مستقیم، سهامدار بیمارستان امام خمینی نیست بلکه این میراث از طرف سازمان همیاری شهرداری های استان البرز به شهرداری کرج سپرده شده است.

وی با عنوان اینکه در مورد پرداخت بیمه کمک می کنیم، افزود: ما هم درگیر این موضوع بودیم و برای حل مشکل، راهکاری با عنوان افزایش سهام مطرح کردیم که تا کنون به نتیجه نرسیدیم.

از صبح دیروز-  دهم مهرماه جاری - بیش از ۳۰۰ نفر از پرسنل بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج  در محوطه بیمارستان حاضر شده  و  مثل روزهای قبل، در خیابان اصلی (خیابان شهید بهشتی) روبروی بیمارستان گرد آمدند. علت تجمع آنها رسیدگی به مشکلات پرسنل است. کارکنان این بیمارستان  11 ماه است که حقوق دریافت نکرد‌ه‌اند.

معترضان خواستار حضور استاندار در بین خود برای تعیین تکلیف وضعیت‌شان بودند که بر اساس اخبار دریافتی محمد‌علی نجفی در میان آنان حضور نیافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز