خبرگزاری کار ایران

نجفی :

ارتقا زیرساخت‌های آموزش و پرورش نیازمند تعامل تمامی دستگاه ها است

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۲۶۶

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: قدردان حضور موثر و ارزشمند خیرین هستیم و روح بزرگ و انسانیت این نیک اندیشان را ارج می نهیم چراکه اقدامی ماندگار را برای نسل های آینده انجام می دهند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در مراسم بهره برداری از ۱۶ مدرسه در البرز همزمان با طرح ملی افتتاح هزار و ۷۰۰ مدرسه در کشور که با مشارکت ۵۰درصدی خیرین ساخته شده با حضور در آموزشگاه خیرساز ایران زمین افزود: توفیق داشتیم در مراسم بهره برداری از این مدرسه که با مشارکت خیرین ساخته شده، حاضر شویم.

وی ادامه داد: افتتاح متمرکز 16 مدرسه در البرز همزمان با طرح ملی افتتاح هزار و 700 مدرسه در کشور با حضور معاون اول رئیس جمهوری در مساحت بیش از یک میلیون مترمربع صورت گرفت که با مشارکت 50 درصدی خیرین محقق شده است.

نجفی با بیان اینکه در استان البرز خیرین حضور فعال و پویایی در عرصه های مختلف بویژه مدرسه سازی دارند، گفت: حدود 40 درصد پروژه هایی که امروز متمرکز به بهره برداری رسید از محل مشارکت خیرین است ولی بیشتر از بعد مالی، نفس عمل بسیار ارزشمند است که خیرین بدون انگیزه های اقتصادی و سیاسی مبادرت به این امر می کنند.

وی افزود: خیرین نیکی و انسانیت را به منصه ظهور گذاشته‌اند و با ایجاد فضاهای آموزشی در راستای ارتقا زیرساخت‌های آگاهی و فرهنگ این مرز و بوم اقدام می کنند.

استاندار البرز اضافه کرد: قدردان حضور موثر و ارزشمند خیرین هستیم و روح بزرگ و انسانیت این نیک اندیشان را ارج می‌نهیم چراکه اقدامی ماندگار را برای نسل‌های آینده انجام می‌دهند.

 وی گفت: از دانش‌آموزان انتظار می‌رود که با بهره برداری از امکانات و فرصت‌هایی که ایجاد شده در جهت افزایش دانش و مهارت های خود، آینده ای شایسته برای میهن اسلامی رقم بزنند.

نجفی با اشاره به افتخاراتی که مریم میرزاخانی بعنوان یک بانوی ایرانی برای جهانیان کسب کرد، افزود: تک تک دانش آموزان می توانند آوازه ایران اسلامی را به نیکی در دنیا پر کنند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش کشور با بیش از 14 میلیون دانش آموز و حدود هزار و 700 کادر آموزشی و اداری، جامعه بزرگی است که دولت برای اداره آن نیازمند همراهی و تعامل تمامی دستگاه ها و همچنین خیرین و بخش خصوصی است.

استاندار البرز گفت: تمامی دستگاه ها می توانند با امکانات خود یاری رسان آموزش و پرورش باشند چراکه اکنون در البرز زیرساخت های آموزشی بسیار ضعیف است و اقداماتی که انجام می شود با توجه به افزایش سریع جمعیت و رشد مهاجرت کافی نیست.

وی افزود: افزایش تعداد دانش‌آموزان به‌رغم چالش‌هایی در حوزه تامین زیرساخت‌های آموزشی ایجاد می‌کند، افتخاری بزرگ برای ما محسوب می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز