خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:

رانت از زنجیره تولید صنایع فولاد حذف می شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۴۴۸

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با برداشتن سقف معاملات فولاد در بورس، رانت از زنجیره تولید صنایع فولاد حذف می شود.

به گزارش ایلنا از لرستان، محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران در خصوص مشکل تامین ارز واحدهای تولیدی اظهار کرد: با تصمیمات جدید کمیسیون سیاست گذاری ارزی دولت این مسئله به تدریج از طریق شبکه نیما برطرف خواهد شد و ورود مواد اولیه ای که در گذشته ثبت سفارش شده، تسهیل می‌شود.

وی در ادامه افزود: در داخل کشور نیز با برداشتن سقف معاملات در بورس، شرایطی فراهم شده تا واحدهای تولیدی فولاد از مواد اولیه برخوردار شوند و هیچ رانتی در خط تولید از ابتدا تا انتهای زنجیره فولاد وجود نداشته باشد.

شریعتمداری بیان کرد: در این صورت محصولات مورد نیاز عامه مردم با قیمت گذاری واقعی و کنترل نهادهای نظارتی عرضه خواهد شد تا شرایط مناسبتری در حوزه تولید و توزیع محصولات فولادی به ویژه در بخش مواد ساختمانی در آینده نزدیک ایجاد شود.

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه در گردش مشکل عمومی واحدهای تولیدی است، تصریح کرد: امیدواریم با بررسی این مهم در شورای پول و اعتبار، این مشکل برای همه واحدهای تولیدی برطرف شود.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تمدید مدت معافیت مالیاتی در مناطق محروم به ویژه الیگودرز لرستان و حوالی آن در دستور کار قرار می گیرد گفت: این مهم بستر لازم برای جذب سرمایه گذار را فراهم می کند.

وی گفت: مجموعه شهرستان الیگودرز بجز بخش مرکزی، دچار بخشی از عقب ماندگی‌های تاریخی است و باید برای رفع این مشکلات قدم های جدی تری برداشته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در سفر به لرستان برای تمدید مهلت معافیت مالیاتی گفت وگو و مقرر شد با انعکاس این مطالب در تهران، امکان ورود سرمایه گذار به استان فراهم شود.

وی بیان کرد: کارخانه تولید کاغذ از سنگ در الیگودرز نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

محمد شریعتمداری و هیات همراه با سرکشی از شرکت فولاد الیگودرز با روند اجرای فعالیت و مشکلات این واحد آشنا شد.

فولاد الیگودرز با 140 نفر نیروی کار سالانه 100 هزار تن میلگرد تولید می کند.

انتهای پیام/
آرین شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز