خبرگزاری کار ایران

شفقی مطرح کرد:

اشتغال 4 هزار نفر در پروژه آزادراه تهران-شمال/ حفظ جاذبه‌های گردشگری در مسیر آزادراه

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۰۰۲

فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به اشتغال 4 هزار نفر در پروژه آزاد راه تهران- شمال، گفت: با بهره‌برداری این مسیر ضمن حفظ جذابیت های گردشگری از نظر بعد مسافت، هزینه سفر، ایمنی و مصرف سوخت تسهیلات قابل توجهی برای مردم و کشور خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، سیروس شفقی در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه آزاد راه تهران-شمال، گفت: برای این پروژه بزرگ ملی 4 قطعه پیش‌بینی شده که قطعه 4 از سال 94 از مرزن آباد تا کمربندی چالوس زیر بار ترافیک رفته است.

وی با اشاره به اینکه 4 هزار نفر برای تکمیل این طرح مشغول بکار هستند، افزود: یکی از اصلی ترین بخش های این طرح در قطعه اول، تهران در محدوده دهکده المپیک را به کرج تا شهرستانک در شمال استان البرز متصل می سازد و تاکنون نیز بیش از 89 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرماندار کرج با تشریح مختصات عمرانی این طرح ملی ادامه داد: این آزادراه به‌موازات جاده قدیم کرج- چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ، وارد تونل البرز به طول 6 هزار و 400 متر شده و در پل زنگوله خارج می‌شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به‌موازات جاده موجود کرج - چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و درنهایت با یک تقاطع غیره مسطح به کمربندی چالوس - تنکابن متصل می‌شود.

معاون استاندار، جاذبه های گردشگری در طول این مسیر را نیز یکی از ویژگی های خاص این پروژه ملی عنوان کرد و افزود: وجود رودخانه کرج به‌موازات جاده کرج - چـالوس، همین طور سد کرج و روستای کوچک و زیبای واریان که همچون جزیره‌ای کوچک در آن سوی آب سد کرج واقع است، زیبایی‌های این جاده را دوچندان خواهد ساخت که این امر خود نقش صنعت توریسم و افزایش اشتغالزایی در منطقه را به همراه خواهد داشت.

شفقی همچنین با اشاره به کاهش زمان سفر عبوری از این مسیر نیز گفت: با بهره برداری از این طرح،حدود 65 کیلومتر از مسیر سفر در آزاد راه تهران-شمال کاهش پیدا خواهد که این امر خود زمینه افزایش ظرفیت ترددها و صرفه جویی در هزینه های سوخت و بهبود ترافیک را به همراه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان کرج با بیان اینکه 45 درصد مسیر آزادراه تهران–شمال، پل و تونل است گفت: تکمیل هرچه سریع‌تر و اتمام این پروژه بزرگ ملی در دستور کار جدی دولت دوازدهم قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز