خبرگزاری کار ایران

نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

خودکشی و بیکاری از مهمترین مشکلات کرمانشاه است

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۱۰۹

نماینده‌ کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها، خودکشی و بیکاری را از مهمترین مشکلات این استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدپیمان موسوی در نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: کرمانشاه همچون کودک با استعدادی است که از همان اوایل انقلاب اسلامی تا می‌خواست قد بکشد، رشد کند و خودی نشان بدهد زخم‌ها و دردهای جنگ مجروح و سرکوبش کرد؛ هزاران موشک، هزاران اسیر و هزاران خانه خراب شدند. پس از جنگ تنها خواسته استان این بود که در مسیر اقتصادی توسعه اقتصادی قرار بگیرد. اما حالا ما بیکارترین استان شده‌ایم. تخمه آفتابگردان شهرستان سنقر هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت مطرح است اما حتی یک کارگاه بسته‌بندی اصولی تخمه در این شهرستان وجود ندارد. کرمانشاه بهشت سرمایه‌گذاری ایران است؛ بکر، تازه و دست نخورده که با سرمایه‌گذاری مناسب می تواند در مسیر توسعه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نیروی کار ارزان، منابع طبیعی بی‌نظیر، آب فراوان، زمین ارزان، نزدیکی به بزرگترین مرز مشترک با عراق هم در بخش کردنشین و هم عرب‌نشین دو میلیون نفر جمعیت استان و دسترسی به بازار 10 میلیون نفری در شعاعات 20 کیلومتری و از همه مهمتر مقصد جدیدی برای گردشگران داخلی و خارجی به استان العماره کرمانشاه است در کنار چهار فصل بودن ، کرمانشاه را به استانی بی نظیر از نظر امکانات ، ذخایر و منابع تبدیل کرده است.

موسوی عنوان کرد: امروز مشکلات اقتصادی مردمان سرزمین ایران را عاجز کرده. همه ما دشمنان قسم خورده ایران را می‌شناسیم اما درد ما از درون است. از خودی‌های خودفروش و فرصت طلب که قلب مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران را به درد آورده است و اینکه برخی از مسئولان داخلی فقط و فقط به فکر منابع خود و آقازاده‌هایشان هستند و حتی با تمام توان مانع اقدمات دلسوزان این ملت و مملکت می‌شوند و خاطر ما را بیش از هر چیز می‌آزارند و بی‌شک اگر با اقدامات موثر با این اشخاص برخورد نشود ملت و مملکت ما آسیب خواهد دید.

نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: مسئولان بدانند که امید به زندگی و آینده جوانان بسیار کاهش یافته و عدم ایجاد بستر اشتغال برای جوانان و عدم مبارزه جدی با مواد مخدر دو نکته اصلی و مهم است که باعث شده هر روز شاهد خودکشی، پرپر شدن، نابود شدن جوانان باشیم لذا لازم است مراتب تشکر خود را از مجلس محترم به جهت اتخاذ تصمیم در مورد منع بکارگیری بازنشستگان اعلام کنیم و شاهد تصمیماتی در سطح کلان از سوی مجلس محترم در خصوص میدان دادن به جوانان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل شوراها بوده که در دین اسلام نیز بر آن تاکید شده است. شوراها در پیشبرد برنامه‌های مدیریت شهری بسیار مثمرثمر و مفید بوده است اما متاسفانه امروز بسیاری در پی ضربه زدن به این نهاد مدنی و مظهر دموکراسی هستند. ما قبول داریم هر کس از قانون تخطی کند مجرم است و باید برابر قانون با وی برخورد شود اما چه معنا دارد مجلس، دولت و رسانه‌ها به این نهاد مدنی حمله کرده و با افکارهای گنگ کننده مردم را به این نهاد بدبین کنند.

موسوی افزود: تعداد شوراهای شهر 1239 نفر، تعداد شوراهای روستا 38 هزار و 47 نفر هستند و در این خانواده شورایی 125992 نفر عضویت دارند. آیا درست است که اشتباهات چندین نفر را به حساب تمامی شوراها می‌گذارند. متاسفانه اخیرا سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد چند شورا منحل و 283 نفر سلب عضویت شدند در صورتی که بنده به عنوان عضو هیات حل اختلاف از ابتدای کار دوره پنجم این هیات جمعا دو شورا را منحل و هشت نفر را سلب عضویت کردم و بانی آمار جناب آقای سخنگوی مربوط به دوره چهارم شوراها است و عدم شفافیت این موضوع مردم را نسبت به شوراها بدبین کرده است.

موسوی در پایان گفت: فقر، آمار بالای خودکشی، رتبه اول بیکاری در کشور ، مشکلات کولبران عدم پرداخت معوقه کشاورزان، بی‌توجهی به محیط زیست و پیامدهای زلزله کرمانشاه مشکلاتی هستند که باعث شده هنوز زخم‌های مردم این استان تازه باشد و از مسئولان شهرستان و استانی خواستاریم که به این مشکلات رسیدگی کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز