خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد:

راه اندازی بنیاد امیرکبیر در زادگاهش

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۲۹۳

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از راه اندازی بنیاد امیرکبیر در زادگاه این شخصیت تاریخی خبر داد.

به گزارش ایلنا، خانه پدری میرزا تقی‌خان امیرکبیر در روستای هزاوه اراک، تملک و بازسازی شده و بنیاد امیرکبیر در زادگاهش راه اندازی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با اشاره به شخصیت امیرکبیر، اصلاح گر بزرگ تاریخ ایران که از استان مرکزی برخواسته، گفت: گرچه امیرکبیر سن بالایی نداشت و اجازه عمر طولانی به او ندادند و کمتر از چهار سال عمر صدارت وی بود، اما سال ها و قرن ها می گذرد که نام وی بر تارک این کشور و دنیا می درخشد.

حسینی افزود: امیرکبیر شخصیت بزرگی است که در دوران صدارت خود اصلاحات عظیمی انجام داد که در تاریخ ماندگار است؛ از این رو افتخار می کنیم که زادگاه این شخصیت بزرگ، روستای هزاوه شهرستان اراک است.

وی گفت: خانه پدری امیرکبیر در روستای هزاوه توسط میراث فرهنگی استان مرکزی تملک و بازسازی شده و آماده افتتاح است که تلاش داریم با دستیابی به تاریخ دقیق تولد این شخصیت، در همین روز بنیاد امیرکبیر در خانه پدری وی افتتاح شود و همچنین این روز به عنوان روز ملی اراک نامگذاری شود.

٢٠ درصد مفاخر و مشاهیر ایران از استان مرکزی برخواسته اند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز