خبرگزاری کار ایران

صالحی مطرح کرد:

باید برای سینمای کودک قطب سازی کنیم/ نیاز است طعم فرهنگ و آداب ایران در سینمای کودک زیاد شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۴۵۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید تلاش کنیم طعم فرهنگ و آداب و رسوم ایران در فیلم های کودکانه بیشتر شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سیدعباس صالحی در اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اصفهان بیان کرد: خوشحالیم که بار دیگر جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان، سرزمین هنر برگزار می شود، منطقه ای که در گستره و تنوع محصولات و سابق هنری و هم در دانش و مکتب هنری اگر نگوییم بی نظیر، حتما در جهان کم نظیر است.

وی افزود: سینمای کودک و نوجوان از جهات مختلف بخش مهم سینمای ایران است چرا که ما ۱۸ میلیون مخاطب کودک و نوجوان داریم و سینما می تواند این گروه را در یادگیری، سرگرمی و هزاران امر دیگر کمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به صحبت کارشناسان وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: از میان کودکان و نوجوانان ایرانی، ۸ میلیون نفر روزانه ۶ ساعت از وقت خود را در فضای مجازی سپری می کنند و ۷۰ درصد بچه های 7 تا 12 سال  به فیلم های بزرگسالان علاقه مند هستند. این یعنی خوراک لازم را برای این گروه سنی را آماده نکرده ایم.

وی یادآور شد: سینمای کودک و نوجوان بعد از انقلاب دوران خوبی را سپری کرده است و در چهل سال اخیر بیش از ۲۰۰ فیلم در ژانر کودک ساخته شده است. این یعنی قدم های مهمی در این حوزه برداشته ایم که البته کافی نیست.

صالحی تصریح کرد: در یکسال گذشته اتفاقات خوبی در سینمای کودک رخ داده است و در هر فصل حداقل یک فیلم مختص کودک و نوجوان در کنداکتور اکران قرار داده شده است. از سوی دیگر فروش فیلم های کودک و نوجوان از نیمه دوم سال گذشته تا امروز ارقام خوبی را نشان می دهد و تعداد این فیلم ها نیز بیشتر شده است.

وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصاد سینمای کودک و نوجوان نیز این که در هر دوره اکران یک فیلم متعلق به این سینما وجود دارد، اتفاق خوبی است و خبر خوب دیگر اینکه در تفاهم نامه سازمان سینمایی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است همه سالن های کانون برای اکران فیلم های کودک و نوجوان آماده سازی و در اختیار سینماگران ژانر کودک قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت نهادسازی در سینمای کودک و نوجوان بیان کرد: چند نهاد در حال ایجاد است. در حال حاضر تشکل غیر دولتی حمایت از سینمای کودک و نوجوان شکل گرفته و مراحل پایانی ثبت خود را طی می کند. در زمینه پخش نیز شکل گیری نهادی تخصصی در آینده ای نزدیک فرصتی ایجاد می کند تا توزیع و پخش سینمای کودک و نوجوان ماهرانه تر باشد. همچنین نیاز است قطب های سینمای کودک و نوجوان در کنار تهران ایجاد شود و یکی از آن ها اصفهان است که امسال سه فیلم تولید شده در بخش مسابقه داشت. این موارد دستاوردهای سال گذشته تاکنون است.

صالحی با اشاره به افق دید جشنواره تا دوره سی و دوم بیان کرد: استفاده از ادبیات و فرهنگ اقوام ایرانی در سینمای کودک و نوجوان باید ظهور و بروز یابد. طعم ایران را باید در سینمای کودک و نوجوان بیشتر بچشیم. رویکرد دوم فرصت سازی برای سینمای انیمیشن است. اینکه اکنون ۵ فیلم انیمیشن در حال تولید است، خبر خوبی است. رویکرد سوم از ظرفیت این گروه سنی باید بیشتر استفاده کنیم. فضای فناوری های جدید با سوژه های خلاقانه می تواند فرصت های جدید ایجاد کند. کودک باید احساس کند تولیدات داخلی می تواند جذابیت های مشابه تولیدات خارجی داشته باشد.

وزیر ارشاد عنوان کرد: از همه کسانی که مهمانان این جشنواره را میزبانی کردند، تشکر می کنم. از مسئولان شهر اصفهان، همکاران سازمان سینمایی، برگزار کنندگان جشنواره و به ویژه هیات های داوری در بخش های مختلف.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز