خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور باید به بزرگراه تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۹۵۳

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 30 هزار کیلومتر از مجموع 40 هزار کیلومتر جاده‌های اصلی کشور به جهت تردد زیاد وسایل نقلیه نیازمند تبدیل به آزادراه و بزرگراه است.

به گزارش ایلنا، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور  گفت: 30 هزار کیلومتر از جاده های کشور باید به بزرگراه تبدیل شود.

حسن نیا در حاشیه بازدید از جاده های شهرستان گناباد افزود: هم اکنون 17 هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور وجود دارد که با توجه به تردد روزانه 8 میلیون دستگاه وسایل نقلیه در جاده ها و حمل و نقل 90 درصد بار از طریق راه‌های اصلی کشور، توسعه زیرساخت‌ها و ارتقاء راه‌ها ضروری است.

وی اظهار کرد: در کنار توسعه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها باید با اصلاح هندسی راه‌ها و تولید وسایل نقلیه استاندارد برای کاهش تصادفات جاده ای همت گمارد.

 حسن نیا یکی از دستاوردهای دولت فعلی را جداسازی امور نگهداری راه‌ها و حمل و نقل از حوزه راه و شهرسازی استان‌ها و واگذاری آن به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای دانست و افزود: این امر افزایش راندمان و تخصصی شدن فعالیت‌های این بخش و افزایش بهره وری و بهبود فعالیت‌ها را به دنبال دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی عصر پنجشنبه از جاده های شهرستان‌های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی بازدید کرد.

گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز