خبرگزاری کار ایران

در اقدامی خداپسندانه صورت گرفت؛

زن زاهدانی به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۹۴۳

اعضای بدن یک زن 24 ساله زاهدانی امروز جمعه به چهار بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

به گزارش ایلنا، این زن پنجم شهریور دچار ایست قلبی شده بود که بعد از حضور نیروی اورژانس و انتقال وی به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) و انجام اقدامات احیا، قلب وی شروع به تپیدن کرد اما در نهایت دچار مرگ مغزی شد.

پس از بروز این مشکل با سیر تمامی مراحل، مرگ مغزی این بیمار از سوی پزشکان مورد تایید قرار گرفت و با توجه به نیاز بیماران با تلاش تیم پیوند رضایت خانواده این بیمار برای اهدای اعضای بدن وی جلب شد.

محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با تقدیر از خانواده این بیمار گفت: برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان اعضای کامل یک بیمار مرگ مغزی به بیماران اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته بعد از عمل ساعت هفت صبح امروز بلافاصله 2 کلیه این بیمار مرگ مغزی به بیماران سیستان و بلوچستان که درگیر دیالیز هستند در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) پیوند زده شد.

هاشمی شهری اضافه کرد: همچنین کبد و قلب این بیمار مرگ مغزی توسط تیم جراح پیوند شیراز به استان فارس منتقل و به بیماران نیازمند اهدا می شود.

وی تاکید کرد: اهدای عضو به عنوان اقدامی انسان دوستانه و حیات بخش نیازمند فرهنگ سازی است چراکه هنوز خیلی از افراد با موضوع اهدای عضو کنار نیامده و هنگامی که عزیزشان در شرایط مرگ مغزی قرار می‌گیرد با باوری غلط مانع اهدای اعضای سالم وی به زندگی فردی دیگر می شوند چرا که تصور می کنند شاید راهی برای بازگشت وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز