خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و داروی علوم پزشکی شیراز خبرداد :

دریافت داروهای بیماران تالاسمی با تعرفه قبلی

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۳۱۶

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این دانشگاه هم اینک داروهای بیماری تالاسمی را با تعرفه قبلی در اختیار بیماران قرار می دهد.

به گزارش ایلنا، حسین نیک نهاد با اشاره به افزایش قیمت داروهای بیماران مبتلا به تالاسمی، از پیگیری مشکلات این حوزه خبر داد و افزود: با توجه به افزایش قیمت داروی خارجی «دسفرال»، تصمیم گرفته شد با پرداخت تفاوت قیمت این دارو از سوی دانشگاه، دارو با تعرفه قبلی در اختیار بیماران قرار گیرد.
 
نیک نهاد افزایش قیمت داروهای بیماران تالاسمی را مربوط به اوایل سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: درصدی از این مبلغ را باید بیمار پرداخت کند، اما به دلیل این که بیماران تالاسمی باید به صورت روزانه دارو مصرف کنند، در پایان هر ماه هزینه سنگینی را متحمل می شوند.
 
او افزود: با توجه به رایزنی هایی که از سوی دانشگاه با مسئولان این حوزه در وزارت بهداشت صورت گرفته است، مقرر شد دانشگاه درصدی از وجه آنان را پرداخت کند تا این بیماران برای مصرف داروی دسفرال خارجی با مشکل مواجه نشوند.
 
دکتر نیک نهاد در خصوص شرایط پرداخت هزینه تهیه این دارو، توضیح داد: بیمارانی که به تشخیص پزشک لازم است داروی خارجی مصرف کنند، می توانند با تاییدیه پزشک، به بیمارستان های امیر و شهید آیت الله دستغیب شیراز مراجعه و داروی موردنیاز خود را دریافت کنند.
 
این مسئول افزود: هم اکنون تمامی داروهای خوراکی و تزریقی تولید داخل برای بیماران تالاسمی با قیمت یک تا دو هزار تومان در اختیار بیماران قرار می گیرد و افزایش قیمت تنها شامل داروهای وارداتی است.
 
معاون غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از توزیع دارویی با فرمولاسیون جدید خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این دارو در مقایسه با دیگر داروهای مصرفی بیماران تالاسمی اثرگذاری بیشتری داشته باشد و بیماران بتوانند بدون هیچ گونه عارضه از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز