خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد مطرح کرد:

افزایش عرصه‌های بالینی و توسعه رشته‌های دستیاری تخصصی

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۹۲۴

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد با اشاره به تحول مثبت در حوزه علوم پزشکی گفت: ایجاد دبیرخانه در بخشهای پزشک عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم پایه و تخصصی رشته های پزشکی همانند وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، محسن نفر در این نشست با اشاره به سابقه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش علوم پزشکی گفت: حدود ۳۰ سال است که این دانشگاه در رشته پزشکی به جذب دانشجو پرداخته و متخصصان بسیاری را تربیت کرده است. اما متأسفانه خودش از وجود این فارغ التحصیلان محروم است که باید از این ظرفیت استفاده شود..

نفر به کمبود عرصه بالینی در حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: مسئولان حوزه پزشکی با مدیریت هزینه ها و بهره گیری از خیران استانها نسبت به احداث بیمارستان در جوار واحد خود باید اقدام کنند، در غیر اینصورت شاهد تحول مثبتی در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نخواهیم بود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پس از ارتقاء عرصه بالینی متولیان حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی باید نسبت به ایجاد و توسعه رشته های دستیاری تخصصی، توجه بیشتری داشته باشند. بررسی ها حاکی از آن است که بسیاری از واحدها ظرفیت لازم برای ایجاد رشته های دستیاری تخصصی را دارند که با تلاش بیشتر و جمع آوری مستندات در خصوص ظرفیت های واحد مجوزهای لازم را اخذ کنند.

وی با اشاره به بحث تغییرات در نظام آموزش پزشکی و organ base شدن دوره علوم پایه در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر چه هر تغییری در ابتدای امر با مقاومتهای روبرو است، اما این تغییر لازمه پویایی این حوزه به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به تحول مثبت در حوزه علوم پزشکی گفت: ایجاد دبیرخانه در بخشهای پزشک عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم پایه و تخصصی رشته های پزشکی همانند وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته و اعضای این دبیرخانه ها از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است و رسالت اصلی این دبیرخانه ها بررسی اولویت های درسی رشته های مختلف، ارزیابی، بازرسی و نظارت بر فعالیت واحدهای مجری رشته پزشکی است.

در ادامه جلسه فرهاد ادهمی مدیر کل آموزش حوزه پزشکی و دکتر مهسا هادی پور جهرمی سرپرست مدیریت EDC دفتر توسعه آموزش و اموردانشجویان علوم پزشکی به سوالات مدیران گروه های آموزشی واحدهای پزشکی پاسخ دادند.

در این جلسه روسای دانشکده های پزشکی به ارائه مطالبی در خصوص مشکلات و موانع موجود در پیاده سازی طرح جدید آموزش پزشکی، کمبود اعضای هیأت علمی، نبود عرصه بالینی برای آموزش دانشجویان پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز