خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار اردبیل:

نیازهای استان اردبیل برای استانداردسازی بررسی می شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۳۸۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: به منظور رفع مشکلات و برند سازی محصولات استان نیازها و ظرفیت های اساسی جهت استاندارد سازی احصا و بررسی می شود.

به گزارش ایلنا، بهمن حسین زاده در جلسه مشترک با معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد کشور که در استانداری برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اینکه اردبیل در بخش کشاورزی قطب محسوب می شود، می توان با برندسازی بسته بندی و استاندارد سازی نوین این استان را به پایلوت صادرات تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد با هماهنگی بین دستگاه های اجرایی نقش مفید ایفا می کند افزود: منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی در سایه تلاش و فعالیت سازمان استاندارد در رابطه با کیفیت کالاهای تولید شده ایرانی محقق می شود.

حسین زاده با اشاره به اینکه افزایش آزمایشگاه ها برای کیفی سازی صنایع و تولیدات ضرورت دارد افزود: سازمان استاندارد در تمام نقاط کشور با احصا مشکلات تولید و بررسی نیازها می تواند با ارایه راهکارهای لازم توسط موسسات پژوهشی به تولید کالای ایرانی کمک کند.

وی اعتمادسازی بین مردم و کالای ایرانی را از وظایف اداره کل استاندارد در استان اردبیل بر شمرد و افزود: اداره کا استاندارد می تواند با بررسی همه جوانب کالاها و اقلام ضروری تولید شده در استان نظارت کیفی داشته باشد و با تایید علمی نهایی از لحاظ کیفی و کمی، اعتماد مردم را نسبت به کالاهای وطنی افزایش دهد.

بهمن حسین زاده افزود: بسته بندی و نحوه صادرات تولیدات کشاورزی همچنین ایجاد فضاهای صنایع تبدیلی باید در استان رواج پیدا کند و اداره کل استاندارد با هماهنگی دستگاه های اجرایی نسبت به آموزش صادر کنندگان کلاس های آموزشی برپا کنند.

معاون استاندار اردبیل نسبت به اشتغال زایی در استان اردبیل متذکر شد و گفت: در سال جاری ایجاد ۲۰هزار فرصت شغلی از سوی استاندار محترم اعلام شده و تمام دستگاه ها و بخش خصوصی در این رابطه تلاش شبانه روزی انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه سازمان استاندارد در زمینه آموزش و پژوهش برای ایجاد اشتغال نیز گام پیش بگذارد افزود: این سازمان یکی از سازمان های اعتمادسازی بین مردم و بخش تولید است و با تکیه بر علم و اخلاق می تواند در تشویق مردم که از کالای ایرانی مصرف کنند تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز