خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

دفتر انجمن انتقال تکنولوژی ایران و چین در اردبیل تشکیل می شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۱۱۳

استاندار اردبیل از تشکیل دفتر انجمن انتقال تکنولوژی ایران و چین در اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام‌جو در جلسه‌ای با گروه 16 نفره از تولیدکنندگان و بازرگانان چینی با بیان اینکه سطح سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی چین در این استان افزایش یابد، از آمادگی کامل استان اردبیل برای ارائه بسته فرصت‌های سرمایه گذاری این استان در بخش های کشاورزی، گردشگری، صنعت و خدمات به گروه چینی و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی خبر داد.

وی اظهار داشت:حدود 5 میلیون تن تولید محصولات‌کشاورزی مختلف و متنوع در استان تولید می‌شود و برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد که تقویت زیرساخت های ارتباطی مانند در دست اجرا بودن بخش حمل بار فرودگاه های استان و اتصال ریلی اردبیل به کشورهای حوزه cis و وجود بازار بزرگ مصرف در این حوزه؛ توجیه اقتصادی طرح‌ها را افزایش می دهد و با سرمایه‌گذاری مشارکت هم به ایجاد اشتغال و توسعه استان کمک می شود، هم سود مناسب برای سرمایه گذاران وجود خواهد داشت.

استاندار اردبیل بخش گردشگری را یکی دیگر از ظرفیت های سرمایه گذاری گروه چینی در استان دانسته و برای واگذاری طرح‌های بزرگ مانند هتل‌ها و مجتمع‌های بین المللی آبدرمانی به گروه‌های سرمایه گذاری مشترک اعلام آمادگی کرد.

در این جلسه شیونگ وی، مدیرعامل شرکت رجیانگ ساینو ایران (انجمن انتقال تکنولوژی ایران و چین) به نمایندگی از هلدینگی متشکل از 8 شرکت بزرگ چینی؛ از حمایت قاطع استاندار اردبیل از سرمایه‌گذاری در این استان قدردانی کرد و گفت: این گروه برای تعریف و اجرای طرح های مختلف مشترک سرمایه گذاری به ویژه در حوزه های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، صنایع الکترونیک، طرح‌های گردشگری، طرح های شیمیایی و تصفیه فاضلاب و مدیریت زباله آمادگی کامل دارد.

در پایان این جلسه مقرر شد گروه سرمایه‌گذاران و تجار استان اردبیل و چین و مدیران اجرائی مرتبط، در اتاق بازرگانی استان به صورت رو در رو مذاکره و پروژه های مشترک اجراء کنند.

همچنین مقرر شد با همکاری استانداری اردبیل و اتاق بازرگانی، دفتر انجمن انتقال تکنولوژی ایران و چین در استان اردبیل ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز