خبرگزاری کار ایران

در سالن کنفرانس میلاد؛

نخستین جلسه طرح پوشش ثبت وقایع حیاتی البرز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۸۹۲

اولین جلسه طرح پوشش ثبت وقایع حیاتی استان البرز در سال 97 در محل سالن کنفرانس میلاد برگزار شد.

به گزارش ایلنا، عیسی قبادی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز، ثبت احوال را از دستگاه‌های تاثیرگذار در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور برشمرد و اظهار داشت: ثبت احوال دستگاهی با تخصص، تجربه و غنی از حیث بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات الکترونیکی در راستای دولت الکترونیک است. 

وی تاکید کرد: فرآیند انجام امور در کشور در حال حرکت به سمت الکترونیکی شدن است و کارت هوشمند ملی، بستر و کلید واژه رسیدن به این مهم است.

قبادی در ادامه ثبت به‌موقع وقایع حیاتی را از وظایف همه دستگاه‌ها دانست و تولید آمار به‌ روز و صحیح را منبع و مرجع مهم تصمیم‌گیری‌های کشور به حساب آورد.

مدیرکل ثبت احوال استان البرز عنوان کرد: کارت هوشمند ملی لازمه ورود به دولت الکترونیک است، زیرا شناسایی و احراز هویت افراد در فضای مجازی تنها از طریق کارت هوشمند ملی و قابلیت آن امکان‌پذیر است و به مرور زمان تمام دستگاه‌ها می بایست از این امکان برای ارائه خدمات خود استفاده نمایند. وی در ادامه افزود: تا کنون حدود یک میلیون و 600 هزار درخواست کارت هوشمند ملی اخذ شده که باید تا پایان سال 97 مابقی افرادی که تاکنون موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشده اند، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. 

محمد میرزایی، مدیر کل ثبت احوال استان در ادامه این نشست به یکصدمین سال ثبت هویت ایرانیان با صدور  اولین شناسنامه در سال 1297 بنام فاطمه ایرانی اشاره نموده و ثبت احوال را به عنوان پاسدار مرزهای هویتی و تابعیتی کشور برشمرد. 

میرزایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اتقان اسناد هویتی، آرشیو اسناد هویتی مردم شریف کشور را از مصادیق بارز اتقان برشمرد و تاکید کرد این امر سبب تسریع ارائه خدمات و کاهش هزینه‌ها به مردم شریف کشور شده است. 

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای راهبردی جمعیت در استان و سطح کشور آن را عامل مهمی در تصمیم‌سازی کشور در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برشمرد.

در ادامه‌ جلسه، سایر اعضاء نظرات خود را در خصوص ثبت به موقع وقایع حیاتی مطرح کردند و تصمیماتی در راستای بهبود و تسریع روند کارها در این زمینه مصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز