خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد اعلام کرد:

سند آینده پژوهی استان یزد تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۲۸۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد گفت: تدوین سند آینده‌پژوهی استان بعنوان یکی از برنامه های اصلی و محوری شورای فرهنگ عمومی استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، جوادیان زاده گفت: این سند با تبیین وضعیت فرهنگی استان به تفکیک شهرستان ها تدوین می شود.

وی ادامه داد: ما در سند آینده پژوهی به دنبال این هستیم که با بررسی آسیب‌های کنونی جامعه مشکلات و آسیب‌هایی که پیش‌بینی می‌کنیم و برای سالهای آینده ممکن است ایجاد شود برنامه‌ریزی کنیم و ابزارهای پیشگیری خود را بکار ببندیم.

وی تصریح کرد: تلاطم مدیریتی و تنوع تعریف فرهنگی باعث پیچیدگی فرهنگ و برنامه های فرهنگی شده است و باید به سمت یک برنامه دقیق و تخصصی حرکت کرد.

جوادیان زاده افزود: یکی از مهم ترین انتظارات ما از شوراهای فرهنگ عمومی این است که به سمت تعامل و گفتار بروند و با نشست های گفتاری به همفکری موضوعی و مفهومی برای حل آسیب های اجتماعی و مشکلات فرهنگی برسیم.

وی بیان داشت: یکی از عمده مشکلات فرهنگی ما به خصوص در فرهنگ عمومی برگرفته از تنوع در تعریف‌های است که از فرهنگ در جامعه و یا در بین مسئولین وجود دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد ادامه داد:شورای های فرهنگ عمومی باید با یک برنامه ریزی دقیق ، مدون و تخصصی رفتارها و هنجارها یی را که در جامعه وجود دارد را با ارزش ها و باورها هماهنگ سازد.

وی گفت: فرهنگ عمومی شهر مروست هنوز دستخوش تغییرات چندانی نشده است و مشکلات جدی در خصوص آسیب ها و معضلات فرهنگی این شهر وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اظهار داشت:وجود باورها و اعتقادات  و روحیه فرهنگی و مذهبی که در وجود مردمان این دیار نفهته است کار را برای فعالیت های شورا آسان تر می کند و از این ظرفیت ها باید در مسیر رشد و برند سازی و الگو سازی ظرفیت های فرهنگی بخش مروست استفاده نمود.

حجت فلاحتی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  و دبیر شورای فرهنگ عمومی مروست حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در جمع اعضا شورای فرهنگ عمومی مروست بسیار مفید دانست و گفت:شورای فرهنگ عمومی در کاهش مشکلات اجتماعی نقش تاثیرگذاری دارد و نهادی است که می تواند در تبیین و ارتقا فرهنگ عمومی و جلوگیری از بسیاری آسیب ها موثر عمل کند.

وی گفت:فرهنگ عمومی عرصه ای از فرهنگ است که رابطه مستقیمی با عموم مردم دارد و در واقع هر امری که در بین مردم بعنوان فرهنگ تلقی می شود جزیی از فرهنگ عمومی است و ما بعنوان اعضا شورای فرهنگ عمومی باید با کمک مصوبات این شورا مسیر حرکت حیات جامعه جهت دهی کنیم و از ورود فرهنگ های ناصحیح به جامعه جلوگیری نماییم.

وی افزود:از اعضا شورای فرهنگ عمومی این انتظار می رود که حتی المقدور نسبت به مصوبات شورا ارزش قائل شده و نسبت به اجرای مصوبات نیز متعهد باشند.

گفتنی است جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد پس از جلسه شورای فرهنگ عمومی از پروژه مجتمع فرهنگی و هنری مروست و طرح رحله در بخش مروست بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز