خبرگزاری کار ایران

خشک شدن 50 درصد درختان جنگلی شلالدان در کهگیلویه و بویر احمد

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۲۱۹

رئیس اداره منابع طبیعی باشت گفت: بیش از 50 درصد درختان بلوط شهرستان باشت بر اثر بیماری درحال خشک شدن هستند.

به گزارش ایلنا، سامان گرجی با اعلام این خبر گفت: متاسفانه چند سالی است در حوزه زاگرس، در استان ما و به ویژه درشهرستان باشت وشلالدان بیماری مختلفی از جمله خشکیدگی خسارت زیادی به درختان حوزه جنگلی منطقه وارد کرده است.

 گرجی افزود: درحوزه جنگلی شهرستان باشت سه بیماری زغالی درختان بلوط، بیماری پروانه برگ خوار که در فصل زمستان و بهمن و اسفند آثار خود را نشان می‌دهد و بیماری سوسک چوب‌خوار که باعث ایجاد حفره‌هایی درتنه درختان می‌شود باعث خشک شدن تعداد زیادی از درختان بلوط  این منطقه شده است.

گرجی اضافه کرد: خشکسالی‌های اخیر، کم بارشی ، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، افزایش دما و بیماری‌های مختلف موجب خشک شدن این درختان شده است.

وی گفت: عده‌ای سودجو با استفاده از فرصت به دست آمده با قطع این درختان و تهیه زغال با توجه به قرار گرفتن منطقه شلالدان در حاشیه جاده ترانزیتی بازاری برای خود فراهم کرده‌اند که همین امر موجب نارضایتی مردم خصوصا طبیعت دوستان شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت ادامه داد: از مسئولان استان انتظار و درخواست کمک داریم تا با تخصیص اعتبار لازم برای غنی‌سازی این حوزه، بذرکاری، قرق و ایجاد تراس در اطراف درختان موجود حیات را به طبیعت زیبای این منطقه بازگردانیم.

گرجی یادآور شد: درختان بیمار و خشک شده باید توسط پیمانکار از جنگل خارج شوند، زیرا باقی ماندن این درختان در جنگل باعث آسیب جدی‌‌تری به دیگر درختان خواهد شد.

وی با بیان اینکه تدابیر لازم باهمکاری مسئولان شهرستانی برای جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان خشک شده و هجوم افراد سودجو به مناطق مشکل دار انجام شده است گفت: هم اکنون راه‌های دسترسی به مناطق مورد نظر مسدود شده است و در این زمینه از مردم و مسئولان درخواست کمک وهمکاری داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز