خبرگزاری کار ایران

دانیالی مطرح کرد:

توسعه گردشگری اصفهان با استفاده از ظرفیت مناطق حفاظت شده

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۱۵۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بر استفاده از ظرفیت مناطق حفاظت شده برای توسعه گردشگری تاکید کرد و خواستار پیگیری و توجه رسانه‌ها به آن شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید رحمان دانیالی در جریان بازدید خبرنگاران از این منطقه حفاظت شده در نشست خبری با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: انعکاس اخبار رسانه‌ها باعث توسعه فرهنگ محیط زیست بین مردم و مسئولان می شود.

 وی با اشاره به اینکه بیشترین جمعیت حیات وحش کشور به خصوص آهو در استان اصفهان وجود دارد، گفت: این موضوع کار محیط بانان این استان را نسبت به سایر استان ها سخت تر کرده است.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان توسعه مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان را یکی از اهداف اداره کل محیط زیست این استان بیان کرد و افزود: طبق برنامه‌های سازمان محیط زیست، سیاست های زیست محیطی ابلاغی رهبر انقلاب و معاهدات بین المللی، این اداره کل افزون بر حفاظت از داشته های زیست محیطی باید مناطق حفاظت شده استان اصفهان را توسعه دهد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ درصد خاک این استان حفاظت شده، افزود: این وسعت باید حداقل به ۱۷ درصد برسد که جز با همدلی، دوستی و مودت بین دستگاه‌های اجرایی و همکاری مردم محقق نمی‌شود.

دانیالی همچنین با بیان اینکه حقوق و دستمزد کارکنان محیط زیست قابل مقایسه با سایر دستگاه‌ها نیست، تصریح کرد: در این زمینه اقدام‌های خوبی همانند سه هزار امتیاز و نوبت کاری برای محیط بانان انجام شده است اما کافی نیست .

وی از افتتاح دومین پاسگاه خیر ساز محیط بانی در استان اصفهان در منطقه دالانکوه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: اولین پاسگاه دو سال پیش در منطقه قمیشلو با کمک خیران و مردم تیران ساخته شد.

دانیالی بر ارتباط تنگاتنگ مردم و مسئولان برای حفاظت محیط زیست تاکید کرد و گفت: این ارتباط باعث می شود انتقال اطلاعات به مردم شفاف و به درستی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۲ محیط بان در سطح کشور شهید شدند، ابراز امیدواری کرد: لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس تصویب شود.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان خواستار ورود جدی نمایندگان به‌خصوص نمایندگان استان اصفهان برای تصویب لایحه حمایت از محیط بانان شد تا مطالبات این قشر محقق شود.

وی با اشاره به حقابه تالاب بین المللی گاوخونی تاکید کرد: در اختیار قرار دادن حقابه این تالاب بین ؟المللی باید یکی از بزرگترین خواسته‌های مردم اصفهان باشد و باید بپذیریم پس از آب شرب، حقابه زیست محیطی اولویت دارد.

خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های استان اصفهان به مناسبت روز خبرنگار از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو بازدید کردند.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو به مساحت ۱۱۳ هزار هکتار در ۴۵ کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان قرار دارد. این منطقه دارای انواع وحوش به خصوص آهوی ایرانی ، قوچ و میش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز