خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل:

خانه های تاریخی اردبیل به صورت مشارکتی مرمت می شوند

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۷۴۱

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مرمت خانه های تاریخی این استان به صورت مشارکتی خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در جمع خبرنگاران با اذعان به شناسایی 23 مورد خانه ثبتی در شهرستان اردبیل تصریح کرد: این اداره کل عزم جدی جهت مرمت و استفاده بهینه از خانه های تاریخی دارد.

وی افزود: در سال جاری سه خانه تاریخی شامل رئیسی، مناف‌زاده و شیخ‌زاده به صورت مشارکتی مرمت شده و همچنین مرمت اضطراری خانه وکیل نیز اجرا شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: اغلب خانه‌های تاریخی این استان مربوط به دوره قاجار و نمودی از معماری باشکوه این دوره است.

به گفته فلاحی در مرمت و احیای خانه‌های تاریخی هیچ محدودیتی وجود ندارد و در صورتی که مالک اعلام آمادگی کند، اداره کل حاضر به تامین مصالح و مشاوره های فنی رایگان است.

وی تاکید کرد: استفاده از خانه‌های تاریخی به عنوان موزه یا خانه‌های فرهنگ در دستور کار است و در صورت مشارکت مالکان و سایر دستگاه ها این مهم عملیاتی خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان متذکر شد: یکی از موانع مرمت خانه های تاریخی عدم تمایل و مشارکت مالک و یا وراث خانه است و در صورتی که مالکان مشارکت داشته باشند، اداره کل از مرمت خانه های تاریخی استقبال می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز