خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان :

سد ایوشان در حال حاضر از نظر ذخیره آب وضعیت مناسبی ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۷۳۴

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: با تکمیل شبکه تحت پوشش سد ایوشان، امکان رهاسازی آب مازاد از این سد برای پایین دست وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، رضا میرزایی گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و تبخیر شدید، رهاسازی آب سد ایوشان از 1600 لیتر در ثانیه به 5 هزار لیتر در ثانیه افزایش یافت.

وی افزود: سد ایوشان دارای اراضی هدف است و مساحت شبکه آن ۲۵۰۰ هکتار است  و تا زمانی که شبکه آن تکمیل نشده ، امکان رهاسازی آب برای پایین دست وجود دارد.

میرزایی عنوان کرد: سد ایوشان در حال حاضر از نظر ذخیره آب وضعیت مناسبی ندارد و حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری آب سد برای اراضی کشاورزی پایین دست و حق آبه زیست محیطی رودخانه تخلیه و وارد حجم مرده خواهد شد.

این کارشناس آب کشور افزود : به‌رغم اطلاع‌رسانی، دادن اخطاریه کتبی و برخوردهای قضایی متأسفانه تعدادی از اهالی روستاهای بخش‌های زاغه و چغلوندی و بیرانشهر تمکین نکردند و به طور غیر مجاز اقدام به کشت برنج و سیب‌زمینی نموده و حتی حق‌آبه زیست محیطی رودخانه را نیز رعایت نکردند.

وی افزود: اعمال فشارهای سیاسی و اجتماعی برای باز کردن دریچه سد و رهاسازی کامل ذخیره آب آن خسارتی است که در چندین سال آینده جبران نخواهد شد، زیرا اگر در 3 سال آینده وضعیت بارش های لرستان در حد نرمال هم که باشد پر شدن مخزن سد ایوشان به طور کامل امکان پذیر نیست و این مسئله در آینده شبکه تحت پوشش ایوشان را با چالش مواجه می سازد.

 

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز